    From: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT od niezapłaconych faktur.
    Date: Tue, 23 Apr 2002 18:49:33 +0200

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > Faktura anulowana (lub *przyjęta* korekta faktury) - to jest inna sprawa.
    > Faktura wystawiona, a której nie możesz anulować (bo NIE MASZ
    > oryginału - poszedł do klienta i leży) - to niestety... :( najprościej
    > (podobnoż) wyrok sądowy :( ("wiarygodne...")

    Tak przypadkiem przyszlo mi do głowy, co robią te firmy, ktore wysyłają
    niezmawiany towar razem z fakturą do klienta. Klient nie ma obowiązku na
    własny koszt odsyłać przesyłki i faktury, a poza ty może np. podrzec
    fakturę czy zobić z niej samolocik, itp.
    Prosty przykład - znane prawie wszystkim księgowym w Polsce wydawnictwo A.D.
    Drągowski rozsyła na wszystki strony swoje ksiązki, miesieczniki,
    kwartalniki.Swoją drogą mają fajną baze danych, np. dostajemy wszystkiego
    po dwa egzemplarze, jedno na "PHU Kowalski" a drugie na "Kowalski PHU"
    (nazwy zmieniono na wniosek zainteresowanych , wszelka zbieżność jest
    przypadkowa;-)))
    W kopercie zawsze jest kompletna faktura VAT, żadna tam pro forma czy inny
    "zastępnik".
    Co oni robia, jak odeslę książke, ale nie odeślę faktury, albo w ogóle
    wrzuce przesyłke do kosza? Jest wysyłana zwykłą pocztą, nawet nie
    poleconym.
    Może warto sie Drągowskiego zapytać? Oni musza mieć na to jakis patent.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl