  • 1. Data: 2004-05-27 11:19:44
    Temat: VAT od paliwa
    Od: "Voytek" <w...@g...nl>

    Witam.
    Pewnie juz bylo ale nie znalazlem konkretnej odpowiedzi.
    Mam samochód z kratka, o ladownosci powyzej 500 kg, kupiony za gotowke. Czy
    moge odliczac 100% Vatu od paliwa? Wiem, ze przy leasingu musze spelniac
    wymogi wzoru Lisaka. A jak jest w moim przypadku?
    Pozdrawiam
    Wojtek

    ---

  • 2. Data: 2004-05-27 11:43:14
    Temat: Re: VAT od paliwa
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Voytek napisał:
    > Witam.
    > Pewnie juz bylo ale nie znalazlem konkretnej odpowiedzi.

    Było, ale kiepsko szukałeś.

    > Mam samochód z kratka, o ladownosci powyzej 500 kg, kupiony za gotowke. Czy

    No dobra, jeszcze raz:
    Jest homologacja na ciężarowy *i* ładowność większa od lizakowej - VAT
    od paliwa *odliczalny*,
    Nie ma homologacji na ciężarowy *albo* ładowność mniejsza od lizakowej -
    VAT od paliwa *nieodliczalny*

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 3. Data: 2004-05-27 12:16:28
    Od: "Voytek" <w...@g...nl>

> [...]
    > od paliwa *odliczalny*,
    > Nie ma homologacji na ciężarowy *albo* ładowność mniejsza od lizakowej -

    Na pewno? Czy ten wzor Lisaka nie ma zastosowania tylko w przypadku
    odliczania Vatu od nowo zakupowanych aut? Czy odpis Vatu od paliwa tez ma do
    niego zastosowanie?

    ---

  • 4. Data: 2004-05-27 18:23:13
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    Użytkownik /slawek napisał:

> [...]
    > od paliwa *odliczalny*,
    > Nie ma homologacji na ciężarowy *albo* ładowność mniejsza od lizakowej -

    I nie stanowi podatkowych k.u.p.
    Chris

  • 5. Data: 2004-05-27 18:24:16
    Od: Krzysiek <c...@o...pl>

  • 6. Data: 2004-05-27 21:06:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 May 2004, Krzysiek wrote:

    >+ Użytkownik /slawek napisał:
    [...]
    >+ > Nie ma homologacji na ciężarowy *albo* ładowność mniejsza od lizakowej -
    >+ > VAT od paliwa *nieodliczalny*
    >+ >
    >+ I nie stanowi podatkowych k.u.p.

    Hm... z czego to wynika ?
    Musi być - nie doczytałem...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-05-27 21:21:27
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    > I nie stanowi podatkowych k.u.p.
    > Chris

    Czy możesz przypomnieć, który to konkretnie przepis nie pozwala uznać za KUP
    nieodliczanego VAT od paliwa.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 8. Data: 2004-05-28 06:06:47
    Od: "Voytek" <w...@g...nl>

    > I nie stanowi podatkowych k.u.p.
    > Chris

    ?? Jeśli nie mogę odpisać Vatu to kwote brutto z faktury wpisuje w ksiazke
    jako koszt. No chyba ze cos sie zmienilo...
    Wojtek

    ---

  • 9. Data: 2004-05-28 12:15:03
    Od: "MK" <i...@o...pl>

    > I nie stanowi podatkowych k.u.p.
    > Chris

    eeee - to by już było totalne przegięcie ...

  • 10. Data: 2004-05-28 19:31:14
    Od: Krzysiek <c...@o...pl>

    Użytkownik MK napisał:

    > eeee - to by już było totalne przegięcie ...

    Zaintrygowało mnie to po przeczytaniu ostatniego numeru Monitora
    Księgowego (pewno, że to nie źródło prawa) ale coś w tym jest, a pokaż
    mi gdzie w updof lub updop zapisane że ten VAT stanowi koszt??? Są
    enumeratywnie wymienione przypadki kiedy vat jest kosztem :((((
    Pozdrawiam
    Chris