  • 1. Data: 2004-04-22 08:54:07
    Temat: VAT od sprzedaży gruntu po 1.05
    Od: "antonina" <...@o...pl>

    Od 1.05.04 sprzedaz gruntu podlega opodatkowaniu. Przeczytalam jednak w
    prasie, że część gruntow będzie zwolniona od podatku. Nie moge odszukać
    podstawy prawnej takiego zwolnienia w ustawie. Czy ktos spotkal sie juz z
    tym przypadkiem?
    A może prasa podala to wyprzedzajaco?

    Dziękuje
    A.

  • 2. Data: 2004-04-22 09:36:14
    Temat: Re: VAT od sprzedaży gruntu po 1.05
    Od: "antonina" <...@o...pl>

    Sprawa nieaktualna, znalazłam podstawe prawna: art 43ust.1 p. 9 ustawy VAT

  • 3. Data: 2004-04-22 10:33:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Apr 2004, antonina wrote:

    >+ Od 1.05.04 sprzedaz gruntu podlega opodatkowaniu. Przeczytalam jednak w
    >+ prasie, że część gruntow będzie zwolniona od podatku. Nie moge odszukać
    >+ podstawy prawnej takiego zwolnienia w ustawie.

    A nie będą to jakieś zasady ogólne dla "rzeczy używanych osobiście" ?
    Tak jak dziś jest, kiedy sprzedajesz starą lodówkę czy samochód ?
    Nie wnikałem, ale słyszałem :) (1 PR !) odpowiedź jakiegoś speca (czy
    specjalistki) na pytanie słuchacza, po którym dopytał się: "a działalność
    gospodarczą pani prowadzi ? A dawno ten grunt pani kupiła ? - no
    to nie będzie trzeba doliczyć VAT" :)
    Zastrzegam że to "ze słyszenia" ! :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd