  • 1. Data: 2004-04-13 20:50:37
    Temat: VAT w UE - czegos nie rozumiem...
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    przykladowo:
    kupuje w tartaku 10 m3 drewna, place lesnikowi kwote X oraz 22% VAT.
    nastepnie wysylam kontrahentowi z UE transport tego drewna do jego kraju,
    wystawiajac fakture na kwote X+n oraz 0% VAT. kontrahent placi w swoim kraju
    powiedzmy 12% VAT

    pytanie brzmi: jak i czy w ogole odzyskam zaplacony przeze mnie 22% vat ?

  • 2. Data: 2004-04-13 21:49:08
    Temat: Re: VAT w UE - czegos nie rozumiem...
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Użytkownik "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powiedzmy 12% VAT
    >
    > pytanie brzmi: jak i czy w ogole odzyskam zaplacony przeze mnie 22% vat ?

    to proste - na drzewo nie ma vatu ;)))
    a teraz jak masz nadpłate to jak odzyskujesz?
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-04-13 21:59:53
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    "gasper" <g...@p...com> wrote in message
    > to proste - na drzewo nie ma vatu ;)))
    > a teraz jak masz nadpłate to jak odzyskujesz?
    > Pozdrawiam

    z tym drewnem to tylko przyklad, a co do odzyskiwania... no teraz nie
    musze - jak prowadze dzialalnosc gosp. polegajaca np. na posrednictwie w
    handlu/uslugach to przeciez kupuje z 22% Vat i sprzedaje z 22% VAT.
    kontrahentowu z UE bede musial sprzedac z 0% vat wiec pytanie brzmi kto mi
    zwroci roznice ?

  • 4. Data: 2004-04-13 22:01:33
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c5hnsq$74j$1@sklad.atcom.net.pl>, news wrote:

> [...]
    > handlu/uslugach to przeciez kupuje z 22% Vat i sprzedaje z 22% VAT.
    > kontrahentowu z UE bede musial sprzedac z 0% vat wiec pytanie brzmi kto mi

    US?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2004-04-14 05:59:10
    Od: "MK" <i...@o...pl>

    "Samotnik" <s...@s...eu.org> wrote in message
    .

    > US?

    United States (of America) ?

  • 6. Data: 2004-04-14 07:18:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik news napisał:

> [...]
    > handlu/uslugach to przeciez kupuje z 22% Vat i sprzedaje z 22% VAT.
    > kontrahentowu z UE bede musial sprzedac z 0% vat wiec pytanie brzmi kto mi

    Ok... a nie zauwazyłeś że dzis kiedy sprzedajesz kontrahentowi
    zagraniczemu to TEZ MASZ 0% VATu?
    Zasad pozostaje ta sama. Więc i odpowiedź była prawidłowa - odzyskasz
    nadwyzkę po 1 maja tak samo (podobnie) jak dzis. Tylko terminy mogą sie
    wydłużyć.

    Zaznaczasz na deklaracji VAT-7 że chcesz dostać zwrot nadwyżki. US
    zwraca, wcześniej przychodząc na kontrole lub nie (loteryjka).
    I tyle.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-04-14 14:43:55
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message
    > zagraniczemu to TEZ MASZ 0% VATu?
    > Zasad pozostaje ta sama. Więc i odpowiedź była prawidłowa - odzyskasz

    No nie koniecznie... drewno to zly przyklad, ale wezmy np. uslugi ktore
    najpierw kupuje a potem odsprzedaje kontrahentowi zagranicznemu (lecz uslugi
    wykonywane na terenie PL). Obecnie wystawiam normalna fakture vat i doliczam
    22% vat - kontrahent placi mi kwote brutto.
    Pytanie dotyczylo wlasnie takiego konkretnego przypadku (uslugi
    informatyczne, telekomunikacyjne)

  • 8. Data: 2004-04-14 17:47:10
    Od: "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl>

    Mający(a) chwilę czasu news wysmarował(a):
> [...]
    > doliczam 22% vat - kontrahent placi mi kwote brutto.
    > Pytanie dotyczylo wlasnie takiego konkretnego przypadku (uslugi

    Usługę kupić i potem ją sprzedać to jakoś chyba jest trudno.
    Jak Ty to robisz?

    --
    Jacek

    Gdyby wybory mogły coś zmienić, Oni by je zdelegalizowali.

    Adres trochę "przerobiony"

  • 9. Data: 2004-04-14 21:15:10
    Od: "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    "Jacek" <c...@u...poczta.onet.pl> wrote in message
    > Usługę kupić i potem ją sprzedać to jakoś chyba jest trudno.

    a to niby czemu ?
    konkretny przyklad: kupuje dostep do sieci oraz kolokacje dla serwera -
    place 22% vat, sprzedaje usluge hostingowa - naliczam 22% vat

  • 10. Data: 2004-04-14 21:37:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Apr 2004, Jacek wrote:

> [...]

    [...]
    >+ Usługę kupić i potem ją sprzedać to jakoś chyba jest trudno.

    Sugerujesz że magazynuje ?? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)