  • Data: 2003-11-14 22:26:52
    Temat: Re: VAT we wspolnocie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 14 Nov 2003, Marek wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ [....]
    >+ > Acz założenie "głupich podzielników" zmieni postać rzeczy :)
    >+
    >+ Niby dlaczego? Podzielniki jak sama nazwa wskazuje służą do podziału części
    >+ kosztów a nie do określenia ilości pobranej energii. To taki trochę bardziej
    >+ skomplikowany ryczałt.

    W poprzednim poście uznałem że poddaję się wobec argumentu że każdy płaci
    według *udziału* we wspólnocie :), a nie wobec płacenia "ryczałtu".

    Może fakt że powołałem się na ryczałt protestując wobec *innego*
    twojego twierdzenia (że "żeby sprzedać trzeba określić ilość")
    cię zmylił - ale poproszę o nie wiązanie obu osobnych odpowiedzi
    do osobnych cytatów :)

    Ad rem:
    Oczywiście, wchodzę na śliski grunt :), ale IMHO jeśli rozliczenie
    nie spełnia warunków opisanych w art. 207 KC, to możemy sobie
    wybrać:
    - albo uznajemy że ktoś tu komuś coś daruje :]
    - albo uznajemy że dzielimy *jakoś* wg zużycia - i mamy *jakiś*
    składnik który jest sprzedażą...

    >+ A energia dalej jest dostarczana do nieruchomości
    >+ wspólnej (patrz uchwała SN)

    Oczywiście :) ale wtedy z 207KC wynika ów "udział w stosunku"...

    Z góry zeznaję że trzeba *mocno* się trzymać litery prawa żeby
    bronić takiej argumentacji :), ale patrząc na wyroki które
    w różnych sprawach zapadały... może da się obronić ;)
    Mam na myśli: "w razie czego może się udać obronić USowi
    zarzut wobec potencjalnego podatnika - wspólnoty".

    pozdrowienia, Gotfryd