  • 31. Data: 2003-06-18 07:03:04
    Temat: Re: VAT zwolniony i sprzedaż - a jednak
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik maruda napisał:

    > 17.06.2003 08:01, persona, tytułująca się 'Maddy', zechciała zauważyć:

    > Moja droga, kultury troszkę. Bedę zobowiązany.

    To przestań bredzić... Będę zobowiązana.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 32. Data: 2003-06-18 23:02:07
    Od: maruda <m...@g...mm.pl>

    18.06.2003 09:03, persona, tytułująca się 'Maddy', zechciała zauważyć:

    > To przestań bredzić... Będę zobowiązana.

    Może i jesteś wschodzącą gwiazdą polskiej księgowości. Nie upoważnia Cię
    to jednak do takiego komentowania czyjejś relacji (bo to relacja, a nie
    mój pogląd). Przedstawiłem sprawę, tak jak mi ją przekazał GK sp. z o.o.
    (podejrzewam, że nie odmraża sobie uszu na złość babci, powiększając
    podatek).

    Dopytam i przedstawię przepisy, na które powołuje się ów GK.

  • 33. Data: 2003-06-18 23:19:51
    Od: maruda <m...@g...mm.pl>

> [...]

    podatek).

    Dopytam i przedstawię przepisy, na które powołuje się ów GK.

    Osobiście, podejrzewam, że chodzi mu o przepis art. 12 pkt 4f ustawy o
    pdop. Ale upewnię się.

  • 34. Data: 2003-06-20 07:59:13
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik maruda napisał:

    > Może i jesteś wschodzącą gwiazdą polskiej księgowości. Nie upoważnia Cię
    > to jednak do takiego komentowania czyjejś relacji (bo to relacja, a nie
    > mój pogląd). Przedstawiłem sprawę, tak jak mi ją przekazał GK sp. z o.o.
    To jest lista dyskusyjna i mogę pozwolić sobie na określanie bredni jako
    bredni.
    Czy bardziej wyszukane słownictwo sprawi że brednia przestanie byc brednią?

    > (podejrzewam, że nie odmraża sobie uszu na złość babci, powiększając
    > podatek).

    Jaki podatek? Wrażenie że absolutnie nie wiesz o czym tak naprawdę
    mowisz własnie zostało spotęgowane do kwadratu.
    Mowilismy o vacie i warunkach stosowania stawki "zwolnione" dla usług
    edukacyjnych a ty "powtorzyłeś" za księgowym że należy proporcjonalnie
    do sprzedaży zwolnionej z VAT pomniejszyc KOSZTY ZAKUPU - to ma być
    warunek stosowania stawki VAT "zw".

    Terminu "koszty zakupu" uzywa sie do kosztów związanych bezpośrednio z
    zakupem materiałów lub towarów handlowych. Księgowy z jaką taką wiedzą i
    praktyka kompromituje sie uzywając tego terminu dla okreslenia KOSZTÓW
    UZYSKANIA PRZYCHODU o ktore prawdopodobnie mogło chodzić.

    Druga sprawa - w wypadku wystąpienia jednoczesnie w miesiącu sprzedaży
    opodatkowane i zwolnionej, proporcjonalnie do niej obniża sie PODATEK
    VAT DO ODLICZENIA od zakupów związanych jednoczesnie ze sprzedaża
    opodatkowana i zwolnioną.
    Proporcji nie stosuje sie jeżeli możemy jednoznacznie stwierdzić że dany
    wydatek dotyczy wylacznie sprzedaży zwolnionej (VAT naliczny jest
    kosztem uzyskania przychodu) lub wyłacznie sprzedazy opodatkowanej (cały
    VAT możemy odliczyć).
    Sytuacja taka dotyczy każdej sprzedaży zwolnionej z VAT, nie tylko
    świadczenia usług edykacyjnych - trudno nazwac "haczykiem" cos co każdy
    księgowy powinien wiedziec obudzony w środku nocy.

    Wyjasnienia genezy Twoje stwiedzenia (mieszającego VAT z dochodowym i
    koszty zakupu z kosztami uzyskania przychodu), cytuję:
    "należy pamiętac o proporcjonalnym do sprzedaży pomniejszeniu kosztów
    zakupów"
    mogą być dwa:
    - nieuwaznie słuchałes i powtarzasz wersję "przetrawioną" przez siebie
    bez głębszej analizy - bredzisz
    - bredzi głowny księgowy.

    > Dopytam i przedstawię przepisy, na które powołuje się ów GK.
    >
    > Osobiście, podejrzewam, że chodzi mu o przepis art. 12 pkt 4f ustawy o
    > pdop. Ale upewnię się.

    Na pewno nie chodzi o ten przepis, ktory brzmi:
    "Art. 12. 1. Przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 13 i 14,
    są w szczególności: [...]
    4f) w przypadku obniżenia lub zwrotu podatku od towarów i usług zgodnie
    z przepisami o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym -
    naliczony podatek od towarów i usług w tej części, w której uprzednio
    został zaliczony do kosztów uzyskania przychodów,"

    Nie mamy w dyskutowanym porblemie do czynienia ani z obniżeniem ani ze
    zwrotem podatku od towarów i usług, nie mówiąc juz o tym że artykuł ten
    mówi o uznawaniu za przychód a nie pomniejszaniu kosztów co jest
    niezwykle istotną róznicą - ustawa nie pozwala na swobodny wybór "abo
    przychód albo korekta kosztów".
    Nie mówiąc juz o tym że żadne przepis ustawy o podatku dochodowym nie
    zawiera warunków używania stawki VAT "zwolniony".
    Przepis zupełnie niezwiązany z dyskutowanym problemem.

    Czekam z niecierpliowścią na DOKŁADNĄ relacje z wypowiedzi owego księgowego.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 35. Data: 2003-06-20 10:04:34
    Od: maruda <m...@g...mm.pl>

    20.06.2003 09:59, persona, tytułująca się 'Maddy', zechciała zauważyć:

    (...)

    W moim pierwszym tekście przeprosiłem za skrót myślowy. Jako domyślna i
    niezwykle kompetentna osoba, powinnaś w mig wyłapać, o co chodzi.

    I poprawić mnie w taki sposób, w jaki osoby kulturalne zwykły to robić.
    A Twój post nie wniósł niczego, poza bezsensowną kłótnią.

    W praktyce, każdą wątpliwość można by kwitować w taki sposób. Ale nie
    temu służy usenet. Nie ma dowolności na usenecie.

    EOT, jak dla mnie.
    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2003-06-20 10:26:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik maruda napisał:
> [...]
    >
    > W moim pierwszym tekście przeprosiłem za skrót myślowy. Jako domyślna i
    > niezwykle kompetentna osoba, powinnaś w mig wyłapać, o co chodzi.

    Cytuję:
    "UKS nie czepiał się (2 kontrole) zasadności sprzedaży usługi szkolenia
    oraz jej VAT-u wg PKWiU 80, ale ww. punktów. Brak spełnienia obu
    warunków jednocześnie, to oczywiście obowiązek płacenia pełnej stawki
    22%. (przepraszam za skrót myślowy)."

    Akurat nie tego zdania się czepiała. No i gdzie był ten skrót myslowy?
    Bo postawienie znaku równości pomiędzy kosztami (i to zakupu) a vatem
    naliczonym do odliczenia to nie skrót myslowy, to mylenie pojęć
    odległych o pare kilometrów, to dowód na to że piszący nie ma pojęcia o
    czym mówi.

    > I poprawić mnie w taki sposób, w jaki osoby kulturalne zwykły to robić.

    Jeżeli nie jestes pewnien co usłyszałes, a w tym co Ci sie wydaje że
    uzłuszałeś nie widzisz oczywistych błędów raczej nie próbuj doradzac innym.

    Delikatnie poprawic to ja moge kogos kto przy stanie wiedzy
    porównywalnym w Twoim zadaje pytanie i szuka porady a nie próbuje
    doradzac innym.

    > A Twój post nie wniósł niczego, poza bezsensowną kłótnią.

    Miałam nadzieję że nastepnym razem pomyslisz zanim napiszeć to co Ci się
    wydawało że usłyszaleś.
    Niestety, ciągle nie dowiedziałam sie kto nie ma pojęcia o czym mówi -
    Ty czy księgowy.

    > W praktyce, każdą wątpliwość można by kwitować w taki sposób. Ale nie
    > temu służy usenet. Nie ma dowolności na usenecie.

    Nie miałes wątpliwości, pomimo że Twoje "rady" przyniosłyby wstyd
    każdemu średno rozgarniętemu księgowemu.

    > EOT, jak dla mnie.

    Oczywiście, tak najłatwiej.
    A było pomyslec zanim sie palnie głupotę.

    Nastepnym razem może sobie zapisz co usłyszysz od księgowego bo wychodzą
    z tego herezje nieziemskie.

    Każdy może się mylić lub na czyms nie znać i nie jest to ujma dla
    nikogo, ale doradzanie gdy nie ma sie zielonego pojęcia o temacie jest z
    gruntu naganne i szacunku nie budzi. Wręcz przeciwnie...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl