  • 1. Data: 2005-07-04 16:28:13
    Temat: Vat VAN - homologacja
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    witam

    mam nastepujacy problem, kupilem w niemczech auto typu VAN: 2 miejscowe,
    ladownosc 495kg. Z Lisakiem wszystko ok, jednakze auto to nie posiada
    polskiej homologacji jako ciezarowe.
    W wyjasnieniach na strona mf sa interpretacje jka traktowac auto
    PRZEROBIONE na VAN'a, a o VAN'ach/ciezarowkach z definicji, nic nie ma.
    pytanie jest nastepujace: czy zapis w dowodzie i karcie pojazdu +
    oczywiste przeznaczenie pojazdu + spelnianie wzoru lisaka jest
    odpowiednia podstawa to pelnego odliczania VAT?
    Czy konieczna jest homologacja?
    jesli jest potrzebna, to jaka wartosc maja zapisy w DR odnosnie ilosci
    miejsc/ladownosci?
    Jesli NIE MAJA, to czy moge autem 2 osobowym wiezc 3 osoby? (skoro zapis
    w DR jest g..o warty.....;) To ostatnie to zart oczywiscie.

    Gdzies w sieci widzialem negatywne orzeczenia sadow odnosnie uznania
    homologacji jako jedynego kryterium do pelnego odliczania vat. Moze ktos
    wie, gdzie to lezy....

    --
    PozDro
    MarcinJM

  • 2. Data: 2005-07-11 18:18:20
    Temat: Re: Vat VAN - homologacja
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    MarcinJM napisał(a):
> [...]
    >
    > Gdzies w sieci widzialem negatywne orzeczenia sadow odnosnie uznania
    > homologacji jako jedynego kryterium do pelnego odliczania vat. Moze ktos

    nie znam się dokładnie
    ale:
    wzór lisaka za kilka dni całkowicie przestanie funkcjonowac
    jest definicja auta dostawczego
    przeczytaj w ostatniej nowelce, tam jest mowa o 1dnym rzedzie siedzien,
    trwałej przedziełce do czesci załadunkowej

    odliczenie VAT od paliwa czy od auta jest Ci potrzebne?

    --
    pozdros
    icek