eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Jak ustanowić pełnomocnika ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 3

  • 1. Data: 2005-07-04 13:31:16
    Temat: Jak ustanowić pełnomocnika ?
    Od: "mar" <a...@o...pl>

    DG prowadzona jest jako uboczne zajęcie ( podstawowy dochód z umowy o
    pracę).
    Bywają problematyczne wezwania do ZUS lub US ze względu na czas pracy i
    częste wyjazdy słuzbowe.
    US wzywa w wezwaniu do stawiennictwa osobistego lub przez pełnomocnika.
    Jak takowego ustanowić ?

    Czy wystarczy pisemne zaświadczenie dane pełnomocnikowi , czy też trzeba
    je gdzies poświadczać ( rejestrować) ?
    Czy takie pełnomocnictwo można ustanowić na cały rok ?
    Jaką ono powinno mieć treść ?

    W NIP-1 na końcu formularza w części "E" jest : "Oświadczenie i podpis
    składającego / Osoby reprezentujacej " o rzetelnosci danych itd....
    Czy wpisanie tam osoby reprezentujacej nie wystarczy do ustanowienia
    pełnomocnika ?
    A co taki pełnomocnik może ?
    Czy może zawiesić działalność ?
    Może podpisać PIT-5 (lub roczny) ?

    --
    mar


  • 2. Data: 2005-07-04 16:32:36
    Temat: Re: Jak ustanowić pełnomocnika ?
    Od: "Maria" <m...@n...pl>


    Użytkownik "mar" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:dabdhm$25b$1@news.dialog.net.pl...
    > DG prowadzona jest jako uboczne zajęcie ( podstawowy dochód z umowy o
    > pracę).
    > Bywają problematyczne wezwania do ZUS lub US ze względu na czas pracy i
    > częste wyjazdy słuzbowe.
    > US wzywa w wezwaniu do stawiennictwa osobistego lub przez pełnomocnika.
    > Jak takowego ustanowić ?
    >
    > Czy wystarczy pisemne zaświadczenie dane pełnomocnikowi , czy też trzeba
    > je gdzies poświadczać ( rejestrować) ?
    > Czy takie pełnomocnictwo można ustanowić na cały rok ?
    > Jaką ono powinno mieć treść ?
    >
    > W NIP-1 na końcu formularza w części "E" jest : "Oświadczenie i podpis
    > składającego / Osoby reprezentujacej " o rzetelnosci danych itd....
    > Czy wpisanie tam osoby reprezentujacej nie wystarczy do ustanowienia
    > pełnomocnika ?
    > A co taki pełnomocnik może ?
    > Czy może zawiesić działalność ?
    > Może podpisać PIT-5 (lub roczny) ?
    >
    > --
    > mar
    >
    W urzędzie skarbowym za opłatą ustanawia się pełnomocnika / ok.30zł/
    wypełniając odpowiedni druk.
    W ZUS załatwiam wszystkie sprawy swego pracodawcy bez upoważnienia. Można
    też przy rejestracji firmy w urzędzie miasta/gminy podać pełnomocnika i w
    zaświadczeniu o działalności gospodarczej będzie on wpisany ale i tak urząd
    skarbowy będzie wymagał załatwienia u siebie i opłaty /przynajmniej tak jest
    u nas/ natomiast do wyrejestrowania firmy nikt nie jest potrzebny, bo w domu
    wypełnia się odpowiednie druki i można pocztą nawet wysłać.



  • 3. Data: 2005-07-04 16:40:09
    Temat: Re: Jak ustanowić pełnomocnika ?
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>


    Użytkownik "mar" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:dabdhm$25b$1@news.dialog.net.pl...
    > DG prowadzona jest jako uboczne zajęcie ( podstawowy dochód z umowy o
    > pracę).
    > Bywają problematyczne wezwania do ZUS lub US ze względu na czas pracy i
    > częste wyjazdy słuzbowe.
    > US wzywa w wezwaniu do stawiennictwa osobistego lub przez pełnomocnika.
    > Jak takowego ustanowić ?
    >
    > Czy wystarczy pisemne zaświadczenie dane pełnomocnikowi , czy też trzeba
    > je gdzies poświadczać ( rejestrować) ?
    > Czy takie pełnomocnictwo można ustanowić na cały rok ?
    > Jaką ono powinno mieć treść ?
    >
    > W NIP-1 na końcu formularza w części "E" jest : "Oświadczenie i podpis
    > składającego / Osoby reprezentujacej " o rzetelnosci danych itd....
    > Czy wpisanie tam osoby reprezentujacej nie wystarczy do ustanowienia
    > pełnomocnika ?
    > A co taki pełnomocnik może ?
    > Czy może zawiesić działalność ?
    > Może podpisać PIT-5 (lub roczny) ?
    >
    > --
    > mar
    >
    Witam:)notarialne pełnomocnictwo jest uniwersalne,respektowane przez
    banki,us,zus,operatorow telefonii,dostawców sieci itp:)koszt takowego to
    około 30 złotych ..dopytaj w najbliższej kancelarii :)
    pozdrawiam
    ania


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1