  • 1. Data: 2005-07-04 15:36:35
    Temat: prawa autorskie (a raczej ich łamanie) oraz prawo polskie
    Od: "_hehehe" <s...@s...pl>

    witam
    :)
    mam problem z pewną stroną www a mianowicie :
    http://mohplanet.domenomania.pl
    Strona ta łamie prawa autorskie , i prawo polskie (Zamieszczanie CD KEY'ów
    na łamach forum)
    dla bezpieczeństwa zrobilem scerenshoty .....
    gdzie to zglosic??
    Czy mogby ktos podac jakiegos gotowca tego zgłoszenia itp?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-07-04 15:42:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello _hehehe,

    Monday, July 4, 2005, 5:36:35 PM, you wrote:

    > mam problem z pewną stroną www a mianowicie :
    > http://mohplanet.domenomania.pl
    > Strona ta łamie prawa autorskie , i prawo polskie (Zamieszczanie CD KEY'ów
    > na łamach forum)

    A jakie są podatki od pisania na forum?

    > dla bezpieczeństwa zrobilem scerenshoty .....
    > gdzie to zglosic??

    Do właściwego urzędu skarbowego?

    > Czy mogby ktos podac jakiegos gotowca tego zgłoszenia itp?

    'Uprzejmie donoszę...' - resztę sobie sam dopisz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2005-07-04 17:43:05
    Od: "pawel" <p...@p...pl>

    ale z Ciebie donosiciel :(

  • 4. Data: 2005-07-04 20:50:13
    Od: "_hehehe" <s...@s...pl>

    pawel wrote:
    > ale z Ciebie donosiciel :(
    :))))))
    dzieci maja wakacje to sie nudza i wymyslaja
    (mam na mysli swojego Synusia lat 12 )
    :)
    z pozdrowieniami i usmiechami
    _hehehe

  • 5. Data: 2005-07-06 09:45:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Jul 2005, _hehehe wrote:

    >+ Strona ta łamie prawa autorskie

    Tak z ciekawości: twoje prawa ?
    To jest konkretne pytanie - bo ściganie ochrony majątkowych
    praw autorskich o ile wiem ma miejsce na wniosek autora lub
    "uprawnionego"...
    Obrazowo mówiac: przecież ty nie wiesz czy ja (i w jaki sposób)
    dałem prawo do rozporządzania moim programem, na przykład przez
    publikację lub powielanie.
    No to z samego faktu "powielania" (lub publikacji) nie można
    wyciągać żadnych wniosków co do tego że stanowią one przestępstwo.
    Od takiego wniosku jest autor (lub "uprawniony" któremu autor
    sprzedał prawo majątkowe lub uczynił go pełnomocnikiem
    w tym zakresie).

    >+ dla bezpieczeństwa zrobilem scerenshoty .....

    wKF: na .prawo była kiedyś dyskusja opisująca wyrok oparty o notarialny
    opis takiego screnshota. Bo przecież "podrobić zrzut" można bez większego
    problemu więc jest to prędzej poszlaka niż dowód.
    Jako drugą ścieżkę na .foto.cyfrowa podany był opis postępowania
    z użyciem sądowego zabezpieczenia dowodów.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-07-06 11:51:53
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > wKF: na .prawo była kiedyś dyskusja opisująca wyrok oparty o notarialny
    > opis takiego screnshota. Bo przecież "podrobić zrzut" można bez większego
    > problemu więc jest to prędzej poszlaka niż dowód.

    Sorki, że się wczepiam w wątek a poza tym nieco ntg, ale....
    Skoro jesteś taki zorientowany (a widzę, że jesteś), to w jaki sposób
    można udowodnić kradzież kodu źródłowego aplikacji?
    Przypadek: koleś pracowal dla mnie jakiś czas jako programer,
    napisał trochę kodu, trochę napisali inni... Potem kolo sie zwolnił
    i teraz sprzedaje własną aplikację zawierającą 90% mojego kodu.
    Pech chciał, że zwolnił sie przed pierwszym releasem i swoją
    aplikację zaczął sprzedawać zaledwie kilka tygodni później. Przecież
    on może twierdzić, że to ja mu buchnąłem jego kod!

  • 7. Data: 2005-07-06 12:25:20
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dagguj$j5k$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Bozoo" <...@...com> wrote:

> [...]
    > aplikację zaczął sprzedawać zaledwie kilka tygodni później. Przecież
    > on może twierdzić, że to ja mu buchnąłem jego kod!

    Każdy może twierdzić, co mu się podoba. To wolny kraj.
    A co do opisanego przypadku - polecam uwadze art. 74.3 ustawy o prawie
    autorskim i prawach pokrewnych.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 8. Data: 2005-07-06 12:43:46
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > To wolny kraj.
    Tak mówią.

    > A co do opisanego przypadku - polecam uwadze art. 74.3 ustawy o prawie
    > autorskim i prawach pokrewnych.
    A możesz objaśnić? Byłoby mi prościej...

  • 9. Data: 2005-07-06 15:06:19
    Od: "r...@g...pl" <r...@g...pl>

    On Wed, 06 Jul 2005 13:51:53 +0200, Bozoo wrote:

    > Sorki, że się wczepiam w wątek a poza tym nieco ntg, ale....
    > Skoro jesteś taki zorientowany (a widzę, że jesteś), to w jaki sposób
    > można udowodnić kradzież kodu źródłowego aplikacji?

    A potrafisz udowodnić że ten kod należy do ciebie?
    HINT: Czy w zakresie obowiązków który miał w umowie było pisanie
    kodu, czy w umowie było o przeniesieniu praw majątkowych i
    czy właściwie wyliczałeś gościowi podatek (żeby nie było że ntg).

    > Przypadek: koleś pracowal dla mnie jakiś czas jako programer,
    > napisał trochę kodu, trochę napisali inni... Potem kolo sie zwolnił
    > i teraz sprzedaje własną aplikację zawierającą 90% mojego kodu.

    Co? 90%? Biblioteki tez pisaliście sami?

    Rygel

  • 10. Data: 2005-07-07 06:27:43
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > A potrafisz udowodnić że ten kod należy do ciebie?
    Właśnie w tym rzecz.

    > HINT: Czy w zakresie obowiązków który miał w umowie było pisanie
    > kodu, czy w umowie było o przeniesieniu praw majątkowych i
    > czy właściwie wyliczałeś gościowi podatek (żeby nie było że ntg).
    Byłko kodowanie i przeniesienie praw. Podatek również poprawny :)
    Tylko jak wykazać, że to właśnie _ten_ kod został napisany w ramach
    umowy? To już nie takie proste.

    > Co? 90%? Biblioteki tez pisaliście sami?
    W ramach projektu powstało wiele *.dll'i. Czy to dziwne?
    Nie, żebyśmy pisali mfc od zera - ale to już część środowiska a nie
    nasz kod, ma sie rozumieć. Tego się używa na osobnej licencji.