    From: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: W jakim czasie wystawienie FV
    Date: Wed, 29 Sep 2004 12:29:36 +0200

    Herbi pisze:

    > To bardzo elegancko sformułowałeś :)))))
    > - od momentu kiedy należy wystawić fakturę ......
    > Idźmy dalej.... kiedy następuje ów moment ?/ ;)

    > Ooo - jest i odpowiedź ;)
    > Ów moment powstaje kiedy klient zażąda wystawienia faktury!!!
    >
    > Kompletny brak logiki w tym co pisałeś Bogusławie.
    > moment powstaje w chwili wykonania np. usługi, albo zawarcia umowy
    > sprzedaży potwierdzonej np. paragonem. Od tego czasu biegnie termin w
    > którym należy wystawić fakturę VAT!!

    Ilez razy mzna pisac to samo.

    Nie ma obowiazku wystawienia faktury konsumentowi, jesli tego nie zarzada.
    O tym kiedy konsumentowinaezy wystawic fakture mowi ordynacja podatkowa
    i za kare za niesluszne zarzucenie mi braku logiki sam sobie poszukaj.

    Nie jest to odpowiedz jednym slowem.

    > OOoooo ... czy chce czy nie - będziesz go uszczęśliwiał fakturą VAT??

    Nie "uszczesliwial", lecz wystawic fakture MUSZE.

    > Nie masz racji - vide np. sieć Selgross gdzie zakupów mogą dokonywać
    > prawie li tylko przedsiębiorcy - nie musisz odbierać faktury VAT - możesz
    > wybrać tylko paragon!!

    To, co robia mile Panie i panowie z Selgrossa niejest zrodlem prawa w RP.

    To, czy osoba fizyczna wystepuje w obrocie gospodarczym jako konsument czy
    jako przedsiebiorca lub przedstawiciel przedsiebiorcy jest JEJ sprawa.

    Jesli Z ZALOZENIA sprzeaje tylko przedsiebiorcom wg prawa MUSZE
    caly obrot dokumentowac fakturami. Ale jak mowila mila Pani z US
    "kazdy odpowiada za siebie", Selgross tez.

    Boguslaw