    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: WEKSEL
    Date: Mon, 27 Jan 2003 20:01:52 +0100

    | -weksel wypełnie na podstawie średniej zakupów towarów na dane stanowisko
    | pracy (faktury np. stoisko mięsne) z trzech miesięcy wystawi go dostawca
    ,
    | żyrantem będzie pracownik i dodatkowa osoba. Zabezpieczenie te pozwala
    | zaoszczędzić czas w przypadku nieuczciwości....

    Nie bardzo Cię zrozumiałem. To jak? Zamiast remanentu wypełnisz ten weksel
    na średnie zakupy? A skąd wiesz, że czegoś w ogóle tam brakuje? No i
    zupełnie nie rozumiem, dlaczego ma ten weksel wystawiać dostawca. Wystawiać,
    czyli wypełniać, czy wystawiać, czyli podpisywać?

    Jakoś oszczędności czasu dopatrzyć się nie umiem, pomijając to, że
    podpisanie takiego weksla in blanco, to już akt desperacji ze strony
    wystawcy. Daje spore pole do popisu dla adwokatów przy obaleniu takiego
    weksla przed sądem, włącznie z ściganiem karnym za oszustwo każdego, kto się
    takim wekslem poważy posłużyć w obrocie lub go przyjąć. To, że otrzymałeś od
    kogoś podpisany in blanco weksel, nie oznacza, że możesz go wypełnić na
    dowolną kwotę. Dlatego, do takich weksli dołącza się umowę wekslową
    (deklarację wekslową).