    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: WEKSEL
    Date: Tue, 28 Jan 2003 19:20:02 +0100

    | ...może się sądzić że mu się nie podoba. On - np. że wziąłeś więcej
    | niż się należało z remanentu.

    Świetnie! I powiadomi prokuratora, że doprowadziłeś go do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem, za co na podstawie art. 286 kk zostaniesz skazany.
    Ale faktycznie, wcześniej wyrok cywilny być może dostaniesz.

    | Mniemam że się mylisz: weksel podlega egzekucji bez względu
    | na okoliczności. Podważenie weksla na podstawie deklaracji
    | wekslowej (że niby wypełniony niezgodnie z umową), szczególnie
    | przy klauzuli "bez protestu" - nic nie da.
    | Najpierw trzeba zapłacić, póżniej można się sądzić o zwrot
    | nienależnie pobranej kwoty.
    | Całkiem jak z urzędem skarbowym :)

    No nie tak całkiem, jak z Urzędem. Należność dla Skarbówki wynika z ustaw,
    rozporządzeń i innych przepisów. Wpisana przez Ciebie w weksel będzie
    pochodzić z sufitu. To jednak trochę zmienia.

    | Jeśli jesteś zdania że weksle są do niczego, to może byś
    | mi kilka podpisał ? ;) Nawet jeśli ci oddam po teście - to
    | myślę że do końca życia będziesz przekonany co i jak :)

    Nie uważam, że weksel jest do niczego. Jestem jednak zdania, że akurat do
    zabezpieczenia należności z tytułu ewentualnych braków w magazynie (sklepie)
    się nie bardzo nadaje. Nie wątpię, że przy obecnym stanie bezrobocia pewnie
    istnieje możliwość "wymuszenia" na pracowniku podpisania czegoś takiego. Po
    pierwsze uważam to za czysty wyzysk ze strony pracodawcy i nadużycie
    uprawnień. Po drugie za rozwiązanie niecelowe, albowiem do jego rzetelnego
    wypisania konieczne jest i tak zgromadzenie dokumentów, które same w sobie
    wystarczą do uzyskania nakazu zapłaty. W wypadku zażądania przez pracodawcę
    takiego zabezpieczenia raczej zastanawiałbym się, po co tak naprawdę mu ten
    weksel? Czy czasami, to nie oszust? No cóż. w takich warunkach trudno
    wydajnie i z sercem pracować. Reasumując, uważam, że weksel taki może
    przynieść więcej złego, niż dobrego.

    Ale oczywiście, na upartego, to jego przyjęcie oczywiście sprzeczne z prawem
    nie jest i jeśli ktoś widzi w tym interes, to niech się w to bawi.

    Weksel Ci mogę wystawić, tylko wpiszę w blankiet, że "nie na moje własne
    zlecenie". ;-))))) Ciekawe co z nim zrobisz?