    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: WEKSEL
    Date: Wed, 29 Jan 2003 01:30:34 +0100

    On Tue, 28 Jan 2003, Robert Tomasik wrote:

    >+ | ...może się sądzić że mu się nie podoba. On - np. że wziąłeś więcej
    >+ | niż się należało z remanentu.
    >+
    >+ Świetnie! I powiadomi prokuratora, że doprowadziłeś go do niekorzystnego
    >+ rozporządzenia mieniem, za co na podstawie art. 286 kk zostaniesz skazany.

    Oczywiście.
    Jest jasnym że *nie wolno* tak robić, ale *da się* i w świetle
    prawa można za pomocą weksla wyegzekwować bezprawną nienależność,
    całkiem tak jak ostatnio jest z parkowaniem :>
    Natomiast wyegzekwowanie prawnej należności jest prostsze
    i szybsze "z weksla", AFAIK ;)

    >+ Ale faktycznie, wcześniej wyrok cywilny być może dostaniesz.

    Własnie nie ma mowy o wyroku: na podstawie weksla "bez protestu"
    otrzymujesz egzekucję. Już i zaraz, bez procesu i postępowania !

    Wyrok to później, tak jak napisałeś ;>

    [...]
    >+ | Najpierw trzeba zapłacić, póżniej można się sądzić o zwrot
    >+ | nienależnie pobranej kwoty.
    >+ | Całkiem jak z urzędem skarbowym :)
    >+
    >+ No nie tak całkiem, jak z Urzędem. Należność dla Skarbówki wynika z ustaw,
    >+ rozporządzeń i innych przepisów. Wpisana przez Ciebie w weksel będzie
    >+ pochodzić z sufitu. To jednak trochę zmienia.

    Jasne. Zmienia się to, że płatność z weksla wynika z ustaw,
    rozporządzeń i innych przepisów. A konkretnie z umów
    międzynarodowych które .pl podpisała ;)
    Wybacz zgryźliwość ale pora późna... :)

    [...]
    >+ Nie uważam, że weksel jest do niczego. Jestem jednak zdania, że akurat do
    >+ zabezpieczenia należności z tytułu ewentualnych braków w magazynie (sklepie)
    >+ się nie bardzo nadaje.

    Jeśli chciałeś powiedzieć że ja jako pracownik bym się zastanowił
    nie siedem razy, a siedemdziesiąt razy siedem - to masz rację.
    [...]
    >+ wydajnie i z sercem pracować. Reasumując, uważam, że weksel taki może
    >+ przynieść więcej złego, niż dobrego.

    No to jesteśmy miejscami zgodni :)
    [...]
    :)