eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWIRTUALNA OPOZYCJA - Rewolucja podatkowa - aktualizacja strony › Re: WIRTUALNA OPOZYCJA - Rewolucja podatkowa - aktualizacja strony
    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: WIRTUALNA OPOZYCJA - Rewolucja podatkowa - aktualizacja strony
    Date: Mon, 18 Sep 2006 20:39:38 +0200

    Dnia 18-09-2006 o 18:35:05 NPD <n...@p...com> napisał:

    > WIRTUALNA OPOZYCJA
    > Nowe tematy + aktualizacja wczesniejszych ;
    >
    > - P?ynna stawka podatku od dochodów osobistych
    > - P?ynna stawka podatku VAT
    > - Stabilizacja ZUS (efekt : obni?enie sk?adek od wynagrodze?)
    >
    > - i kilkanascie innych......
    > http://free.polbox.pl/n/nkpd
    >
    > W przypadku ew. odpowiedzi (komentarza) prosze o przeslanie maila na
    > adres
    > podany na w/w stronie. Ze wzgledu na spam, nie podaje w tym miejscu
    > adresu
    > do korespondencji.

    Pare kolejnych spraw:

    > 1) Wysokość płacy minimalnej nie powinna być niższa, niż 70%
    > przeciętnego wynagrodzeniawystępującego w firmie, która zatrudnia
    > pracownika.

    Rozumiem że nosiciel kartonów powinien zarabiać 10000 jeśli manager
    podejmujący decyzje i odpowiadający głowoą i majątkiem zarabia 100000?
    Nawet zakładając że się zgodzę w swojej firmie na takie warunki - 3
    programistów i sekretarka.
    Sekretarka - 1500, jeden programista 2500, drugi 3500, trzeci 5500.
    Średnie wynagrodzenie
    3250, 70% z tego to 2275. Rozumiem że w tej sytuacji sekretarka ma
    zarabiać tyle co programista?
    Te kilka stów mogę dopłacić ale wyobrażam sobie już managerów w większych
    firmach, którzy
    muszą takie paradoksy rozwiązywać.

    Żebym nie wyszedł na łże-liberała - zgadzam się że za 800złotych nie da
    się wyżyć na jakimś
    przywoitym minimalnym poziomie. Z drugiej strony znam wielu ludzi którzy
    nic specjlanie nie umieją,
    nie nadają się do zbyt wielu zadań poza prostymi "hipermarketowymi"
    zajęciami. Jednoczesnie nie wyobrażam sobie płacenia takiej osobie 2000
    jeżeli płacę innemu, dobremu zdolnemu pracownikowi 2500.
    Ktoś powie - podnieś pensje... Ktoś inny powie - skoro nie jesteś w stanie
    zapłacić godnie to zwijaj
    biznes... Tyle że to argumenty rodem z forum onetu...

    Stać mnie żeby komuś płacić 2500, on się na to zgadza, a wymuszanie żebym
    drugiemu pracownikowi
    bez wględu na stanowisko i wyniki płacił 2000 jest alogiczne.Jesli
    podniosę pierwszemu drugi z automatu
    na tym korzysta - to chyba jest kompletnie nielogiczne.

    pozdrawiam

    PS. Dla tych co mnie zaraz będą jechać - moim pracownicy mają udział w
    zyskach firmy :)
    Więc automatycznie jeśli wszytsko dobrze idzie to na tym zyskują.