eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWIRTUALNA OPOZYCJA - Rewolucja podatkowa - aktualizacja strony › Re: WIRTUALNA OPOZYCJA - Rewolucja podatkowa - aktualizacja strony
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: WIRTUALNA OPOZYCJA - Rewolucja podatkowa - aktualizacja strony
    Date: Mon, 18 Sep 2006 21:02:17 +0200

    On Mon, 18 Sep 2006, t wrote:

> [...]

    To się po prostu nazywa "zwiększenie progresji podatkowej".
    A jeśli ma być skokowe, to efektem bedzie absurd o którym piszesz
    niżej: po przekroczeniu progu zninacka zostaje podatnikowi mniej
    niż miałby jakby zarobił mniej.
    Inna rzecz że nie wiem skąd u Ciebie ten pomysł opisany w "zerowej
    stawce podatku" - aż takie absurdy to tylko w socjaliźmie były,
    może w Szwecji na przykład (żeby ktoś nie pomylił socjalizmu
    deklaratywnego z faktycznym).

    Ty myślisz że wspomniani na stronie "monopoliści" wykazują
    zyski, kiedy im to nie po myśli???
    Przecież oni dokładają do interesu :>
    Hint: Polska ma podpisane umowy międzynarodowe. Stety lub
    niestety, ale tak jest (wcale nie twierdzę że dla krajowych
    przedsiębiorców jest to dobrze). Zysk mają oddziały w tych
    krajach w których jest to akurat wygodne dla firmy i już.
    Tak, możemy ogłosić embargo na towary z całego świata
    czyli zaaplikować sobie izolację gospodarczą. Na dziś jakoś
    nie widzę innej prostej recepty :>

    To trzeba wystąpić z UE.
    Polska podpisała umowę z której wynika zakaz rozszerzania podatków
    obrotowych, wszystko ma być przeniesione w stronę VAT.

    Owszem, dobrze kombinujesz.
    Mamy postawiony na głowie system, w którym JEDNOCZEŚNIE:
    - zapewnia się bezpłatne szkolnictwo i zezwala na wyjazd absolwentów
    - trzyma się wysoki podatek VAT, tak żeby podatnikom opłacało się
    rzeczy "małe a drogie" (elektronika użytkowa na przykład) kupić
    w Niemczech, żeby dofinansowali ichni budżet państwa
    - są podpisane umowy międzynarodowe, pozwalające na transfer zysków
    za granicę poprzez odliczenie opodatkowania "tam" od opodatkowania
    "tu" bez sensownego podziału tegoż.

    Tyle że jak wyżej - pacta sunt servanda.

    Niestety, podatek obrotowy też ma wady - np. ogranicza podział
    zadań przez podmioty gospodarcze, bo gigantowi opłaci się samemu
    robić "mydło i powidło" - zapłaci podatek obrotowy RAZ, a jakby
    podzlecił coś "małym" to obrotowy byłby płacony kilka razy, przy
    każdym "przejściu" od podmiotu do podmiotu.

    BTW: VAT został wprowadzony "w zamian" obrotowych.
    Ty proponujesz zaaplikowanie OBU podatków.
    No to nie wiem kto w kraju zostanie....
    Kto ostatnio sprzedawał część terotorium kraju na pokrycie
    długów - chyba któryś car Alaskę sprzedał USA, tak?
    No to .pl po kilku kolejnych podwyżkach podatków może też
    mieć takie wyjście :]

    W punkcie "Zostanie poważnie ograniczone nielegalne zatrudnienie"
    byłeś łaskaw pominąć element kilka razy widziany na grupie, chyba
    nawet jakiś aktywny wątek jest: pracodawca wypłaca "minimalną"
    na pasku, resztę "do ręki". Przy płaceniu ZUS od nadwyżki ponad
    płacę minimalną mechanizm zadziała tak samo.

    > Kombinuj dalej... Wpadłem w wpróg 30% i z miesiąca na miesiąc straciłem 11%

    Na razie masz możliwość wyboru 19%!

    > Rozumiem że jak dobrze mi będzie szło to mam kolejne 10% oddać bo nie może
    > być za dobrze?

    Prawdopodobnie.
    To że przy rozpatrywaniu podatku dochodowego z zamierzeniem wspierania
    małej *PRZEDSIĘBIORCZOŚCI* ew. próg skali powinien być z 10x większy
    chyba jest poza zakresem możliwości rozważania :(

    BTW: przy opisie CIT nkpd zapomniał o drobiazgu: o tym że obniżenie CIT
    spowodowało wzrost łącznej kwoty tego podatku wpływającej do budżetu.
    To samo było z akcyzą na alkohol - ale później skład Sejmu się zmienił
    i argument "jak podniesiemy o 3% to będzie 100 milionów wpływu więcej
    które można wydać na..." wrócił.

    pzdr, Gotfryd