  • 1. Data: 2002-07-06 08:09:41
    Temat: WNIOSEK o przywrocenie terminu
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Jako platnik - prowadze pozarolnicza dzial.gospodarcza - w miesiacu styczniu
    2002 spoznilem sie 1 dzien z oplata skladek na ubezpieczenie spoleczne w tym
    DOBROWOLNE ubezpieczenie chorobowe. Zlozylem stosowny wniosek o przywrocenie
    terminu i ZUS przywrocil mi go utrzymujac ciaglosc ubezpieczenia, czyli nie
    ustalo ono w dniu 1.12.2001.

    PYTANIE czy ta kontynuacja ubezpieczenia odnosi sie takze do osoby
    współpracujacej ze mna przy wykoonywaniu pozarolniczej dzialalnosci
    gospodarczej, nadmienie iz chodzi o moja MALZONKE ?

    PROBLEM 4.06.2002 zona zachorowala i ZUS odmowil jej wyplaty zasilku
    chorobowego albowiem powolywal sie na to iz ubezpdobrowolne chorobowe ustaloo z
    powodu nieoplacenia w terinie skladki.

    i co dalej........................ paranoja czy moi pracownicy takze powinni
    zlozyc samodzielnie wnioski o przywrocenie terminu ?

  • 2. Data: 2002-07-06 09:06:27
    Temat: Re: WNIOSEK o przywrocenie terminu
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...onet.pl...
> [...]
    powinni
    > zlozyc samodzielnie wnioski o przywrocenie terminu ?

    Co do pracowników - nie podpowiem Ci, bo nie wiem. Sami z mężem
    "przerabialiśmy" natomiast spóźnienie ze składką i składanie wniosku o
    przywrócenie terminu dla osób fizycznych prowadzących d.g. Termin został nam
    przywrócony, a jakieś 1,5 roku później mąż złożył wniosek o zasiłek
    chorobowy. I tu niespodzianka - pani z ZUS-u poinformowała mnie, że mężowi
    nie przysługuje prawo do zasiłku z powodu jednej nieterminowej składki.
    Bardzo się zdziwiła, kiedy jej powiedziałam, że mąż składał wniosek o
    przywrócenie terminu i to przywrócenie uzyskał. Musiałam jej podać sygnaturę
    pisma przywracającego mężowi termin i dopiero wtedy sprawa ruszyła dalej.
    Może tutaj też trzeba im odświeżyć pamięć. Tam chyba nie ma żadnego
    przepływu informacji między poszcz. działami.
    Poza tym we wniosku o zasiłek chorobowy była zdaje się informacja, że
    składka powinna mieć ciągłość przez ostatnich 6 m-cy, ale to trzeba byłoby
    potwierdzić u źródła.

    Pozdrawiam, Graszka.

  • 3. Data: 2002-07-06 09:33:24
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Coz pokazalem to pismo w ktorym ZUS przywraca termin i utrzymuje ciaglosc ale
    poinstruowano mnei ze nalezy zlozyc wniosek o przywrocenie terminu - tzn. osoba
    wspolpracujaca powinna to uczynic, bo tamten wniosek skladal platnik i to nie
    odnosi sie do osoby wspolpracujacej - moim zdaniem paranoja - ale ponoc jakies
    przepisy sie zmienily

    Co do terminu jesli przerwa przy dobrowolnym ubezp.chorobo miedzy okresami
    skladkowymi nie trwala dluzej niz 30 dni wlicza sie poprzednie okresy
    ubezpieczenia do okresu calego, jesli byla dluzsza ubezpieczonwmu przysluguje
    zasilek chorobowy po 180 dniach

  • 4. Data: 2002-07-06 11:31:40
    Od: "LK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    nie
    > odnosi sie do osoby wspolpracujacej - moim zdaniem paranoja - ale ponoc

    Płatnik (z kodem 0510) składa osobno, a osoba współpracująca (0511) lub
    wspólnik (0510) muszą złożyć osobne pismo o przywrócenie terminu płatności
    (nawt jeśli rozliczają się na tym samym NIP).
    Pozdrawiam - pracownik ZUS

  • 5. Data: 2002-07-06 12:14:42
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    > (nawt jeśli rozliczają się na tym samym NIP).
    ????
    co to znaczy "rozliczać się na tym samym NIP" ????

    > Pozdrawiam - pracownik ZUS
    pozdrawiam
    KTP

  • 6. Data: 2002-07-06 20:29:18
    Od: "LK" <m...@p...onet.pl>

    > co to znaczy "rozliczać się na tym samym NIP" ????
    To znaczy, że jeżeli jest osoba zatrudniająca pracowników może rozliczać się
    nie na swoim NIP tylko może rozliczać się na NIP firmy (np spółki) i na tym
    NIP wyróżnia też na raportach RNA (względnie RCA) swoich pracowników, wtedy
    na deklaracji DRA wpisuje termin 3; jeśli natomiast osoba zatrudnia
    pracowników, ale sama rozlicza się z ZUS na swoim prywatnym NIP, a nie na
    NIPie firmy, wtedy wpisuje w deklaracji DRA za pracowników termin 3, a na
    swojej DRA za siebie wpisuje termin 4. Mam nadzieję, że takie wyjaśnienie
    jest zadowalające.

    Pozdrawiam - pracownik ZUS

  • 7. Data: 2002-07-07 12:22:53
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Bardzo dziekuje za wyjasnienia - mial bym tylko osotanie pytanie - jak sadzisz
    czy moja zona powinna zlozyc nowe podanie formalnie o przywrocenie terminu i
    czekac na osobna decyzje ?

    Czy tez wystarczy ze zlozy ona podanie, w krotym wskaze ze ten pierwotny
    wniosek jaki skladal platnik czyli ja - nalezy traktowac jako zlozony takze w
    jej imieniu? Czy bedzie jakas decyzja ZUS?

    Czy od zawsze tak bylo z tymi osobnymi wnioskami, bo mnie wskazywali ze to
    ostatno cos sie zmienilo?

    No i gdzie moglbym namierzyc akty prawne ktore stanowia w tym przedimocie
    (podaj mi Dz.U. i tytulu jesli mozesz)

    Pozdrawiam DOminik ]

  • 8. Data: 2002-07-07 12:27:47
    Od: "LK" <m...@p...onet.pl>

    > Bardzo dziekuje za wyjasnienia - mial bym tylko osotanie pytanie - jak
    sadzisz
    > czy moja zona powinna zlozyc nowe podanie formalnie o przywrocenie terminu
    > czekac na osobna decyzje ?

    Tak, niech Twoja żona złoży osobny wniosek i niech poda sygnaturę decyzji
    (czyli powoła się na decyzję, którą Ty otrzymałeś) - na pewno przyspieszy to
    sprawę oraz w penwien sposób nakieruje komisję.

    > No i gdzie moglbym namierzyc akty prawne ktore stanowia w tym przedimocie
    > (podaj mi Dz.U. i tytulu jesli mozesz)

    Poszukam i napiszę Ci

    > Pozdrawiam DOminik ]

    Pozdrawiam L