    From: "berdycz" <p...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [WWW] Podatki? Bogaci nie płacą...
    Date: Thu, 24 Jul 2003 13:39:47 +0200

    Użytkownik "Maciek81" <N...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:bfhc7r$pgt$1@druid.ceti.pl...
    > Wie ktoś ile kosztuje obywatelstwo Cypu? I co zrobić, żeby być obywatelem?
    >
    > http://polityka.onet.pl/162,1126210,1,0,2410-2003-29
    ,artykul.html

    Oto Polska właśnie:-(

    http://polityka.onet.pl/1,1,8,2418530,7480205,forum.
    html
    "Zarabiam 70.000ZL Wiecie ile mi zostaje?

    No niby po odliczeniu tych 40% zostaje 42.000zl. Ale niestety nic
    bardziej mylnego.
    Od 70.000zl nalezy odliczyc 30% podatku CIT od firmy wiec na reke
    zostaje + - 49.000zl. Choc kwota ta jest z reguly mniejsza bo nie wszystko
    mozna odliczyc z tytulu uzyskania przychodu. Teraz juz jako osoba fizyczna z
    49.000 musze oddac prawie polowe bo 40%. Zostaje 29.000 a tak naprawde to
    okolo 23.000tys.
    A zeby wszystko sie krecilo trzeba wydac kolejne pare tys zlotych na
    telefony benzyne itd. W koszty nie moge wciagac np. telefonu w domu (mimo ze
    wydaje na niego >1000) bo jako "krętacz" bede mial problemy z urzedem
    skarbowym. Przyjdzie do mnie urzednik i powie ze tu i tu sa bledy w
    ksiegowosci z VATEM i bedzie kara 350.000zl lub zalatwimy to pocichu. Rece
    opadaja w takim panstwie gdzie panstwo zabiera mi prwaie 65% pochodu nic nie
    dajac w zamian. Co otrzymuje? Pismo ze jeszcze rok po zamknieciu moga zrobic
    w firmie kontrole i przez 5lat mam trzymac wszystkie dokumenty.
    Pewnie ktos powie ze trzeba prowadzic firme uczciwie. Tak tylko
    proponuje zaznajomic sie troche z polskim prawem podatkowym i KC. Tu prawo
    dziala wstecz niestety.

    No ale zostaje te 20.000 i co? I tyle ze od 6:00 do 23:00 a nawet 2:00
    trzeba siedziec i wszystko pilnowac, czy paiery sie zgadzaja czy pracownicy
    nie oszukuja. Zatrudnic nowa osobe. Zwolnic inna ( czego nie lubie) Nie mam
    domu z basenem. Nie mam nawet samochodu za 100.000zl. Jedyne co wiem napewno
    ze mieszkam 200m od komendy Policji na Bemowie i tak mnie okradli i okradac
    beda. Ostatnio ukradli mi silowniki i sterowniki od bramy. I to jeszcze
    kiedy wszyscy domownicy byli w domu.

    Nie chce sie zalic ale dlugo tak zyc nie mozna. Chce czasem zostac z
    rodzina. Nie chce tworzyc modelu rodziny atomowej gdzie przyjaciele sa
    wazniejsi niz bliscy.

    "

    begin 666 0.gif
    `