    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [WWW] Podatki? Bogaci nie płacą...
    Date: Thu, 24 Jul 2003 14:02:22 +0200

    Ja wiem, ze placimy za duze podatki ale....
    Co za duzo to niezdrowo.

    > "Zarabiam 70.000ZL Wiecie ile mi zostaje?
    >
    > No niby po odliczeniu tych 40% zostaje 42.000zl. Ale niestety nic
    > bardziej mylnego.
    > Od 70.000zl nalezy odliczyc 30% podatku CIT

    No to w koncu kto zarabia - Piszacy te slowa, czy firma...

    > od firmy wiec na reke
    > zostaje + - 49.000zl.

    Jako udzial w zysku osoby prawnej ?

    > Choc kwota ta jest z reguly mniejsza bo nie wszystko
    > mozna odliczyc z tytulu uzyskania przychodu. Teraz juz jako osoba fizyczna
    > 49.000 musze oddac prawie polowe bo 40%. Zostaje 29.000 a tak naprawde to
    > okolo 23.000tys.
    > A zeby wszystko sie krecilo trzeba wydac kolejne pare tys zlotych na
    > telefony benzyne itd.
    > W koszty nie moge wciagac np. telefonu w domu (mimo ze
    > wydaje na niego >1000)

    To nie mozna z firmowej komorki tych spraw zalatwiac ?
    w abonmencie za 1 000 PLN to juz cyba zbyt drogo nie jest..

    A samochodu sluzbowego to oczywiscie firma dajaca DOCHOD 70 000 miesiecznie
    oczywiscie nie ma...

> [...]
    > skarbowym. Przyjdzie do mnie urzednik i powie ze tu i tu sa bledy w
    > ksiegowosci z VATEM i bedzie kara 350.000zl lub zalatwimy to pocichu. Rece
    > opadaja w takim panstwie gdzie panstwo zabiera mi prwaie 65% pochodu nic
    nie
    > dajac w zamian. Co otrzymuje? Pismo ze jeszcze rok po zamknieciu moga
    zrobic
    > w firmie kontrole i przez 5lat mam trzymac wszystkie dokumenty.
    > Pewnie ktos powie ze trzeba prowadzic firme uczciwie. Tak tylko
    > proponuje zaznajomic sie troche z polskim prawem podatkowym i KC. Tu prawo

    To, zupelnie inna sprawa...

    > No ale zostaje te 20.000 i co? I tyle ze od 6:00 do 23:00 a nawet
    2:00
    > trzeba siedziec i wszystko pilnowac, czy paiery sie zgadzaja czy
    pracownicy
    > nie oszukuja.

    To jak sie pracuje w takiej firmie to wynagrodzenie niejest w niej kosztem ?
    Oswieccie mnie, bo nie wiem..

    > Zatrudnic nowa osobe. Zwolnic inna ( czego nie lubie) Nie mam
    > domu z basenem. Nie mam nawet samochodu za 100.000zl. Jedyne co wiem
    napewno
    > ze mieszkam 200m od komendy Policji na Bemowie i tak mnie okradli i
    okradac
    > beda. Ostatnio ukradli mi silowniki i sterowniki od bramy. I to jeszcze
    > kiedy wszyscy domownicy byli w domu.
    >
    > Nie chce sie zalic ale dlugo tak zyc nie mozna. Chce czasem zostac z
    > rodzina. Nie chce tworzyc modelu rodziny atomowej gdzie przyjaciele sa
    > wazniejsi niz bliscy.

    Popracowac troche, odlozyc z milion i hulaj dusza...

    Boguslaw