    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wartosc rynkowa
    Date: Fri, 3 Jul 2009 16:10:21 +0200

    On Fri, 3 Jul 2009, VoyteG wrote:

    > Dla celów podatkowych wartość rynkowa określa się na podstawie cen
    > uzyskanych za podobne dobro w tym samym czasie. Rzeczoznawca może
    > zrobić wycenę na takiej właśnie podstawie.
    >
    > Faktycznie jednak dane dobro może znaleźć nabywcę za inną cenę - czyli
    > obiektywna wartość rynkowa na te konkretne dobro jest taka jak zapłaci
    > ten nabywca. Co z tego, że rzeczoznawca wyliczy kwotę, skoro nie ma za
    > nią realnego nabywcy?
    >
    > Wyobraźmy sobie sytuację, że ktoś ma spadek i chce zapłacić podatek.
    > US go informuje, "że może sprzedać". Przyjmijmy, że US wycenił spadek
> [...]

    Fatalnie postawiłeś pytanie ;) - zakładając, że domyślamy się o co
    chciałbyś spytać :)
    No ale grupowicz dostaje odpowiedź na to, o co pyta :D

    Postępowanie jest proste: nic się nie dzieje.
    Jeśli podatnik wycenił spadek na 80kzł, USowi się nie spodobało, zaś
    rzeczoznawca wezwany przez US wycenił na 100kzł, to US siedzi cicho,
    płaci rzeczoznawcy i się nie przyznaje że zamówił zbędną usługę ;)
    Po prostu do 33% różnicy przyjmuje się wycenę podatnika za prawidłową.
    Ustawa:
    ...weź i sprawdź.

    A zmiany kolejności postępowania procedura zdaje się nie przewiduje,
    acz "sprzedaż pod zastawem" jest możliwa (znaczy za te 80 kzł,
    przy braku pieniędzy na podatek a więc i możliwości wcześniejszego
    opłacenia podatku).
    Ale "sprzedałem za 80 i podatek DLATEGO należy się za 80" nie jest
    argumentem.

    pzdr, Gotfryd