  • 21. Data: 2004-03-15 10:09:52
    Temat: Re: Wciagniecie aportem komputera do firmy
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    > Latet, ja rozumiem Twoja desperacje, ale nie pleć bzdur.
    > Od kogo kiedykolwiek US żądał podatku od Linuxa? Zasz taka osobę z
    > imienia i nazwiska?
    > Pomijam tego jednego nieszczęśnik, wyeksploatowanego do cna przez GP i
    > tych co podchwycili temat, a który prowadził Linuxa do ewidencjio WNiP z
    > wartościa ZERO. Sam sie podłożył a zresztą sprawa upadła w odwołaniu.

    Wiele się czyta o takich przypadkach..... no wlasnie....
    moze nie przypdkach, ale o takiej sytuacji i mozliwosci...

    Dzieki, Maddy, za głos pocieszenia i rozsądku :-)

    latet

  • 22. Data: 2004-03-15 10:28:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik latet napisał:

    > Wiele się czyta o takich przypadkach..... no wlasnie....
    > moze nie przypdkach, ale o takiej sytuacji i mozliwosci...

    Latet, napij sie wody i pomysl - wiele sie słyszy.
    Ale.. wiele sie słyszy o tym że US potrafi udupic kogoś bo sprzdedawca
    nie zarejestrwoał faktury VAT - znam takie przypadki dwa. Ja, osobiście.
    Nazwisk nie podam, tajemnica zawodowa.

    Wiele się mówi o absurdalnycy decyzjach US np. wyrzucających cos z
    kosztów, co kosztme ewidentnie powinno być. Znam takich przypadków parę.
    Dwóch "dotykałam" osobiście.

    Dużo się mówi o tym że ZUS bezprawnie odbiera renty niepełnosprawnym a
    jednoczesnie daje sie innym oszukiwac i nienalezne renty przyznaje.
    Znam takie przypadki. Znam gościa bez nóg któremu renta czasowa sie
    skończyła a nowej nie przyznali mimo że jest bez pracy. I orzeczenie o
    niepełnosprawności ma CZASOWE (wszak cuda sie zdażają).
    Manionych 'inwalidów' zdrowych jak ryby też znam.

    Nie znam nikogo, ani nie znam nikogo kto by znał kogoś komu US kazał
    płacic podatek od darmowego oprogramowania.
    Od dawna nie ukazało się żadne poważne opracownanie na ten temat w
    szanującej sie prasi (GP nie zalicza się, niestety do tej kategorii, co
    i rusz sie na czyms slizgaja, strasza niepotrzebnie a ich "eksperci"
    potrafią być rażąco nie na czasie).
    Nie opisano żadnego konkretnego przypadku.
    Czasem tylko jakieś senne marzenia paru urzędników MF. I oczywiście co
    jakis czas ktos wyciąga stary, pożółkły artykuł z GP.

    Do tego jeszcze jakiś czas temu firma JZK wypuściła paszkwil
    "ostrzegający" klientow przed darmowym oprogramowaniem, strasząc KKSem a
    poza tym uszkodzeniem sprzętu, utrata danych i innymi kataklizmami
    (parchów i deszczu żab na szczesie na liście nie było).

    I to tyle z "wiele sie mówi".
    Rownie wiele sie mówiło o talibach w Klewach i USO na zamojszczyżnie ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 23. Data: 2004-03-16 10:21:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Mar 2004, latet wrote:
    [...]
    >+ No wlasnie, Mroziu juz o spytal - monitor!
    [...]
    >+ Przecież moglem nie miec do tej pory zadnego monitora,
    >+ pracowac na pozyczonym, ktorego przeciez do EST nie wciagne.

    A dlaczego by nie ?

    Chciałbym zaznaczyć że wartość monitora niekoniecznie będzie
    wtedy kosztem :) - bo za koszt dopuszcza się tylko: "albo oddane
    do uzywania na podstawie umowy najmu, dzierzawy lub umowy
    okreslonej w art. 23a pkt 1 [leasing !], zwane srodkami trwalymi"
    Nie wynika z tego że *nie wolno* "przyłączyć w rozumieniu
    Kodeksu Cywilnego" obcego elementu do którego mamy tylko
    okresowe prawo korzystania, a IMO wręcz przeciwnie - wolno.

    Zupełnie inna sprawa (nie bić !!), ale jak masz pożyczony
    monitor to pewnikiem przychód wykazujesz, no nie ? ;)

    >+ Teraz kupuje nowy, a pozyczony oddaje.
    >+ Czy to oznacza, ze dopiero musze stary komp+nowy monitor
    >+ uznac za srodek trwaly i wpisac do EST?

    Zaznaczam że nie mam nic konkretnego na podorędziu - ale IMHO
    kierując się cytatem jak wyżej (to z art. 22a), *o ile* miałeś
    wcześniej *jakiś* monitor - nie musi to być prawda.
    Osobna sprawa jak go księgowałeś i jak go nalezy ksiegować...

    >+ Sprawe komplikuje to, ze, jak juz pisalem, nowy monitor mi
    >+ nie odpowiada i chce sie go pozbyć i kupic inny.

    Hm... wstaw do komisu. Jak komis nie będzie umiał sprzedać
    sam może zaproponuje "obniżkę" - to poproś na piśmie :)
    Wtedy US musiałby dwom niezwiązanym podmiotom udowadniać
    zmowę czy coś podobnego... wątpię żeby ruszali :)

    >+ Od razu zapytam o VAT.
    >+ Załóżmy, ze zostanę przkonany, że powinienem wraz
    >+ ze starym kompem wciagnac do EST stary monitor.
    >+ No, jesli inaczej sie nie da, to trudno, tak zrobię.
    >+ Ale zaraz potem chce go sprzedać.
    >+ Sprzedaję więc część srodka trwalego (zamortyzowanego)
    >+ wg ogolnych wzorów, a do wartosci normalnie na fakturze
    >+ doliczam 22% vat?

    Dopóki komputer nie był "ulepszony" ponad 30%... to wg ustawy
    IMO nie. Zajrzyj do niej (ustawy) póki obowiązuje, bo po
    1.V nie będzie ci się chciało !

    [...]
    >+ Ale uparcie powrocę do sytuacji - co jesli naprawdę nie miałbym
    >+ wlasnego monitora, tylko pracował na pozyczonym od sąsiada?
    >+ No przeciez - do czarnej cholewki - WOLNO!

    Moja propozycja - wyżej :)
    Ale to jest dopiero propozycja DO DYSKUSJI ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 24. Data: 2004-03-16 13:24:09
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    > Dopóki komputer nie był "ulepszony" ponad 30%... to wg ustawy
    > IMO nie. Zajrzyj do niej (ustawy) póki obowiązuje, bo po
    > 1.V nie będzie ci się chciało !

    Zawsze sie zastanawialem, jak sami konktrolerzy oraz broniący się
    kontrolowani połapują się w tym jaki przepis obowiązyuwał
    w jakimś tam momencie w przeszłości. Przeciez nawet
    ustalenie co obowiązuje w danehj chwili jest czesto trudne....

    latet

  • 25. Data: 2004-04-15 16:37:07
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-03-16 14:24, Użytkownik latet napisał:

> [...]
    > w jakimś tam momencie w przeszłości. Przeciez nawet
    > ustalenie co obowiązuje w danehj chwili jest czesto trudne....

    Tu obowiazuje paragraf 22. Poki nie udowodnisz ze ty masz racje - racje
    maja oni.
    ---

  • 26. Data: 2004-04-15 16:38:50
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-03-15 08:46, Użytkownik Maddy napisał:

    > Latet, ja rozumiem Twoja desperacje, ale nie pleć bzdur.
    > Od kogo kiedykolwiek US żądał podatku od Linuxa?

    A skad niby ten temat wyplynal w prasie ?
    Od kogos zadal, tyle ze ludzie sie bronili rekami i nogami.
    ---

  • 27. Data: 2004-04-15 16:42:29
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-03-11 20:26, Użytkownik Mroziu napisał:

    > Zgodnie z art.22d ust.1 w UoPDoF
    > "1. Podatnicy moga nie dokonywac odpisow amoryzacyjnych od skladnikow
    > majatku o ktorych mowa w art. 22a i 22b, ktorych wartosc poczatkowa,
    > okreslona zgodnie z art. 22g, nie przekaracza 3500zl; wydatki poniesione
    > na ich nabycie stanowia wowczas koszty uzyskania przychodu w miesiacu
    > oddania ich do uzytkowania"

    Pytalem 3 znajome ksiegowe i nie potrafily odpowiedziec. Owszem, moge
    wrzucic w KUP, ale jak komp osiagnie rok to stanie sie srodkiem trwalym
    i bede sam sobie obliczal odsetki karne. Wszystkie ksiegowe zdecydowaly
    ze istotny jest czas uzytkowania.
    Nie bede sie bawil w cyrki likwidacji sprzetu po 11 miesiacach bo wtedy
    widac kant na kilometr.
    ---

  • 28. Data: 2004-04-15 17:03:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik czeslaw napisał:

    > A skad niby ten temat wyplynal w prasie ?
    > Od kogos zadal, tyle ze ludzie sie bronili rekami i nogami.

    Może poczytaj sobie trochę archiwa, znajdziesz JEDEN udokumnetowany
    przypadek maglowany potem na lewo i prawo przez prase podatkowa i
    okołopodatkową. I mnóstwo osób ktore twierdziły że syszaly "jak znajomy
    mówił że kuzyn ciotki szwagra kuzynki miał kłopoty".
    I to mniej więcej koniec.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 29. Data: 2004-04-15 17:19:09
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c5me1n$b7o$1@korweta.task.gda.pl>, czeslaw wrote:

> [...]
    > wrzucic w KUP, ale jak komp osiagnie rok to stanie sie srodkiem trwalym
    > i bede sam sobie obliczal odsetki karne. Wszystkie ksiegowe zdecydowaly

    Jeśli płacisz podatek dochodowy od osób fizycznych, to komputera o wartości
    netto poniżej 3500 zł nie musisz ujmować w EŚT, a jego koszt zaliczyć
    jednorazowo jako KUP. Taki środek, moim zdaniem, na podstawie art 22d
    ustawy nie podlega również ujawnieniu po czasie.
    --
    Samotnik

  • 30. Data: 2004-04-15 20:34:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Apr 2004, czeslaw wrote:
> [...]
    >+ > Od kogo kiedykolwiek US żądał podatku od Linuxa?
    >+
    >+ A skad niby ten temat wyplynal w prasie ?

    Nie wiesz że "temat to jest jak człowiek pogryzie psa" ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)