    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wedlug organow skarbowych... (cross, FUW)
    Date: Mon, 15 Jul 2013 11:40:56 -0500

    sqlwiel wrote:
> [...]
    /wiadomosci/dzis-w-wiadomosciach/fiskus-chce-sie-zab
    rac-za-napiwki/7393276

    > Przecież jest. Za co niby kelnerowi płacę "napiwkiem"?

    za obsluge. w szczegolnosci za ponadstandardowa obsluge

    > Przecież za wyszynk i obsługę - zapłaciłem wg paragonu.

    nie, nie ma na paragonie pozycji obsluga.
    na paragonie masz tylko to co zjadles i wypiles.

    > Nie. Za obsługę jest wliczone w cenę dania.

    jak kalkulowana jest cena dania i co jest w to wliczone to jest
    wewnetrzna sprawa knajpy.
    Cena, ktora zaplaciles jest za danie.

    > A dlaczegóż to? Dlaczego moje "bycie w knajpie" ma wykluczać kelnera
    > spośród potencjalnych obdarowanych?

    Nie wyklucza, ale rodzi ryzyko, ze dostal kase za obsluge a nie za nic.

    Oczywiscie, ze mozesz cos dac kelnerowi, ktory cie wczesniej kiedys tam
    obslugiwal, ale staraj sie robic wrazenie, ze nie jest to za
    wczesniejsza obsluge. Inaczej po prostu wpedzisz go w klopoty

    > A jeśli będę w gościnie u mojego syna, po czym przeleję mu 50k, to już
    > nie będzie darowizna "za nic"?

    jak wyzej.
    staraj sie "robic wrazenie", ze nie jest to za obsluge.
    Bo jak mu zostawisz stowe na stoliku to on moze miec klopot w wykazaniu,
    ze to nie jest napiwek.

    Oczywiscie przy 50K wykazanie , ze to nie jest napiwek jest raczej
    oczywiste, chyba ze nazywasz sie abramowicz.

    > Czy Ty jesteś może płatnym klakierem Vincenta?

    Nie, ale staram sie patrzec na przepisy w sposob w jaki moga zostac
    zinterpretowanie, niekoniecznie zgodnie z tym jakbysmy my chcieli zeby
    zostaly zinterpretowane.