  • From: Janusz <j...@a...net.pl>
    Subject: Re: Wejscie w VAT po przekroczeniu progu...
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 18 Oct 2005 06:43:16 +0200

    On Fri, 14 Oct 2005 16:31:59 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...a kto takie coś powiedział ? ;) Widzę że ty - to się sprzeciwię :)
    > Z p. widzenia prawa *cywilnego* usługa była, wg umowy zapłata się
    > nalezy, wykonawca się upomniał.
    > Mi z rozważań wyszło że jeśli faktura jest nieprawidłowa i można
    > wykazać że tracimy z powodu niemożności odliczenia VATu to można
    > wystąpić do wystawcy faktury o odszkodowanie.
    > Po zapłaceniu oczywiście - wcześniej nie ma szkody :>

    No tak, sadzenie sie z TPSA, to bajka ;)

    > 3. Przepis ust. 2 nie dotyczy wystawiania faktur [...] oraz
    > usług wymienionych w poz. 138 i 153 załącznika nr 3 do ustawy,
    > jeżeli faktura zawiera informację, jakiego okresu rozliczeniowego
    > dotyczy.
    > ---
    > Aż chce się zajrzeć do w odesłaniach popisano ;)

    No to jakies wyjatki sa i pewnie to by byla "linia obrony" tepsy:)

    > Ano ciekawe :)
    > Primo: znasz odpowiedź jak to z tą fakturę "tele" za pół roku ??

    Ze wszystkich przypadkow o ktorych slyszalem, to kategorycznie kaza
    placic (nie dziwie sie:) ) i nie poczuwaja sie do zadnej winy i
    zadnego bledu. Ale to ze duzy moze wiecej (i niekoniecznie zgodnie z
    zasadami moralnymi czy nawet prawnymi) to juz wiemy :)

    > 1. To jest grupa DYSKUSYJNA.
    > Przedstawiam swoje stanowisko celem poddania go pod dyskusję
    > Można sprawdzić ile razy dyskuje (i jak ostre) wynikają :)
    > 3. Naruszanie p. 2. jest zagrożone karą 50 000 zł (napisać
    > słownie ? ;>).

    No tak :) to w takim razie dziekuje za zabranie glosu w DYSKUSJI ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz