eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWezwanie do US w sprawie udokumentowania dochodow na wydatki.... › Re: Wezwanie do US w sprawie udokumentowania dochodow na wydatki....
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wezwanie do US w sprawie udokumentowania dochodow na wydatki....
    Date: Wed, 10 Sep 2003 19:40:52 +0200

    On Wed, 10 Sep 2003, latet wrote:
    [...]
    >+ A co jesli zarobil (duzo) wiecej niz 5-6 lat wczesniej?
    >+ Czy to tez trzeba jakos udowadniac?

    Wygląda na to, że tak.
    Widziałem (w GP ? GW ?) opis wyroku dla babci, która
    miała pieniądze z lat 70' - chowała "w dolarach",
    jak najbardziej nielegalnie ale przedawnione :>.
    Niemniej US tego argumentu nie przyjął - żądał
    *dowodu* że je miała !
    Nie, mnie nie pytaj jak udowodnić trzymanie pieniędzy
    "w skarpecie" :<

    >+ A co jesli zarobil za granicą (nie koniecznie na czarno)?

    To ma dowody, w ostateczności od US pracodawcy (za
    granicą :])

    >+ Jak polski US traktuje zarobki zagraniczna, np. podczas
    >+ prac sezonowych studentow? (nie koniecznie na czarno)?

    Weź ty i obejrzyj początek ustawy... ;)
    Są umowy międzynarodowe - w większości przypadków "tam"
    płaci się *zaliczkę* na PD (tak jak u nas), "u nas" musisz
    zeznać ile zarobiłeś i w większości przypadków podatek
    liczysz tak:
    to_co_zarobiłeś_w_pl + to_co_zarobiłeś_tam -> dochód
    skala_podatkowa(dochód) -> podatek
    podatek - (zaliczki_zaplacone_w_pl + zaliczki_
    zaplacone_tam) - ulgi_i_odliczenia -> podatek do dopłacenia.

    Zagraniczna zaliczka jest traktowana tak jak polska !
    Oczywiście zapisuję "w większości przypadków" bo
    każda z umów m-n może być *inna* ! No i dotyczy
    przypadków kiedy "mieszkasz w pl". Gdzieś niedawno
    był artykuł - gdzie 'mieszkają' co więksi polscy
    kandydaci na podatników... Skutkiem 40% skali
    Polska nie ma z ich dochodów *NIC*.
    A kraj (dajmy na to Cypr z którym w wyniku
    umowy "o unikaniu"... itd) załapuje dajmy na
    to 15% (nie pamiętam ile ma Cypr, a może 5%)
    i uważa że jest OK.
    Cóż...

    pozdrowienia, Gotfryd