    From: d...@o...pl
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm,pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: "Wieczysta gwarancja" - Allegro
    Date: 10 Nov 2005 09:54:43 +0100

    > Jaki idiota będzie regularnie wystawiał faktury bez daty?

    ktoś mógłby przyświrować, że "zapomniał", iż program musi wstawiać datę,
    ale oczywiście, jako "uczciwy" podatnik, natychmiast sprawę skorygował,
    tę wadę programu komputerowego, ale w międzyczasie sprzedał tysiąc nokii :-)

    > Fałszerstwo dokumentów, zresztą dość łatwe do wykrycia.

    zgadzam się z kolegą.
    Jednakże serwis raczej by nie sprawdzał i sprawa by się nie wydała.

    najłatwiej "zapomnieć" o dacie, gdy wypisujemy faktury ręcznie.
    W to można się bawić na początku, np. zanim wdroży się system komputerowy
    możnaby zrobić wzór faktury (inny dla każdego modelu telefonu), odbić
    na ksero, a potem wpisywać tylko nabywcę, nr faktury, podpisy nabywcy
    i sprzedawcy (no i "zapominać" o wpisywaniu daty). Taka prowizorka
    nie byłaby tolerowana zbyt długo, ale na początku, mogłaby ujść...

    BTW: ja nie neguję naganności ani idiotyczności takiego postępowania
    polemizowałem jedynie z poglądem, jakoby "wieczysta gwarancja"
    była w ogóle niemożliwa. Możliwa jest, incydentalnie, gdyż na większą
    skalę wystawianie dokumentów sprzedaży bez daty byłoby podejrzane.

    pozdr
    Sebastian