  • 11. Data: 2005-07-03 17:08:48
    Temat: Re: Wielka ulga budowlana
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:jareks-54BE40.15212804072005@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > Hm. To ja może podrzucę wariant do dyskusji: w 1999 r. zacząłem
    > podwyższanie wkładu budowlanego w spółdzielni mieszkaniowej. A teraz
    > zamierzam kupić działkę budowlaną, potem wybudować domek. Na logikę
    > wydaje mi się, że nic już nie odliczę - ale może jednak?

    Dobrze Ci się wydaje - z tytułu budowy nic nie odliczysz.
    Co najwyżej z tytułu kontynuacji kupowania tego mieszkania z 1999...

  • 12. Data: 2005-07-04 13:21:28
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 13. Data: 2005-07-04 15:49:53
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:

    > Zdrowy rozsądek tak właśnie podpowiada. Ale rzecz dotyczy podatków - a
    > OIDP to jest ta sama tzw. duża ulga budowlana. I wychodzi pytanie: czy
    > podatnik nabył prawo do ulgi, czy do podulgi.

    Nie truj.
    Gdyby było tak jak chcesz to każdy kto między 1990 a 2000 skorzystał z
    kawałka ulgi budowlanej mógłby do śmierci chaty zmieniać i od podatku
    odliczać.
    Chwila pomyślunku i już wiesz że błądzisz.

    Ulga jest celowa - na konkretną chatę.

  • 14. Data: 2005-07-05 11:19:35
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dabqg3$ph1$1@news.onet.pl>,
    "Cavallino" <k...@...pl> wrote:

> [...]

    Zdrowy rozsądek tak właśnie podpowiada. Ale rzecz dotyczy podatków - a
    OIDP to jest ta sama tzw. duża ulga budowlana. I wychodzi pytanie: czy
    podatnik nabył prawo do ulgi, czy do podulgi. Może jakieś orzeczenia
    były? W końcu tu jest się o co bić...

  • 15. Data: 2005-07-05 17:17:34
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:

    > Nie do śmierci, tylko do wyczerpania limitu.

    Limit się odnawia (ł).

    > Opieranie się wyłącznie na pomyślunku to w przypadku podatków kiepski
    > pomysł. Stąd nadzieja :)

    Wiesz czyją matką?

    > A nie, z tym się nie zgodzę.

    Nie musisz.
    Odlicz nowo zaczętą budowę, a potem kop się ze skarbówką.....

    > Za to przypominam sobie, że na działkę jest odrębny limit -

    Był.

  • 16. Data: 2005-07-06 09:49:29
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <daea77$fhj$1@news.onet.pl>,
    "Cavallino" <k...@...pl> wrote:

> [...]

    > Chwila pomyślunku i już wiesz że błądzisz.

    Opieranie się wyłącznie na pomyślunku to w przypadku podatków kiepski

    A nie, z tym się nie zgodzę. Zawsze było, że przysługuje raz w życiu -
    ale ograniczenia liczby odliczanych (w ramach limitu) chat sobie nie
    przypominam. Za to przypominam sobie, że na działkę jest odrębny limit -
    ale na wkład budowlany, kupno nowego mieszkania, budowę i kasę
    mieszkaniową jeden wspólny.

  • 17. Data: 2005-07-11 10:25:33
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dah3no$rp3$1@news.onet.pl>,
    "Cavallino" <k...@...pl> wrote:

    > Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    > wiadomości news:

    > Limit się odnawia (ł).

    Eee, to nie to słowo. Waloryzował?

    > Wiesz czyją matką?

    Milionów ;P

    > Nie musisz.
    > Odlicz nowo zaczętą budowę, a potem kop się ze skarbówką.....

    Do tego czasu może będą jakieś wyroki. A jak nie, to pewnie powalczę,
    przynajmniej w trybie interpretacji.

    > Był.

    Słusznie.