    From: "Aleksander" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wielkosc liter :)
    Date: 26 Nov 2006 11:53:21 +0100

    > W firmie/nazwie :)

    Na fakturze musi być podana nazwa podmiotu, tzn. w wypadku osoby fizycznej
    musi być podane jej imię i nazwisko.

    Nie wiem, czy napisanie imienia i nazwiska samymi małymi literami może być
    podstawą np. do zakwestionowania prawa do odliczenia VAT przez kontrahenta

    Podmiot został oznaczony JEDNOZNACZNIE, więc niby jest OK, ale
    jednocześnie został popełniony błąd ortograficzny, czyli możnaby zaryzykować
    stwierdzenie, że jednak nazwa została podana niepoprawnie i zakwestiować VAT

    Oczywiście urzędnik będzie ryzykować ew. ośmieszenie się w sądzie
    tylko wtedy jeśli od tego zależy jego premia, w wysokości np. 5.000 zł

    Druga uwaga ortograficzna: skróty pisze się dużymi literami, więc
    błędem byłoby np. pphu "miś" Jan Kowalski, bo PPHU powinno być pisane dużymi

    ale kwestia czy słowo "miś" napiszemy z dużej czy z małej, powinna być
    moim zdaniem obojętna z punktu widzenia prawa podatkowego

    Nie wiem, czy w ogóle można czepiać się "dodatkowych oznaczeń" w nazwie,
    jeśli imię i nazwisko podane są poprawnie.

    Jedyny sposób na 100% pewne ustalenie sprawy, to:

    1) znaleźć podatnika który przyprawił rogi (zaciągnął do łóżka żonę)
    jednocześnie naczelnikowi urzędu skarbowego i naczelnikowi izby skarbowej

    2) upewnić się że "dziwnym zbiegiem okoliczności" podatnik ten jest
    co roku losowany do różnych kontroli a to PIT a to VAT, a jak one
    wychodzą, natychmiast wchodzą nielimitowane kontrole krzyżowe

    3) takiemu trefnemu podatnikowi wystawić fakturę na 100.000zł netto
    i wpisać nazwę z błędami ortograficznymi zaproponowanymi powyżej

    4) zobaczyć, czy kontrola zakwestionuje fakturę, i czy NSA albo SN
    weźmie podatnika w obronę.

    pozdr