  • 1. Data: 2010-02-04 18:56:28
    Temat: Wielkośc składki do ZUS
    Od: "Miroro" <m...@t...pl>

    Witam,
    chciałbym sie poradzić i upewnić.
    Żona prowadzi DG z KPiR, bez VAT, do tego zwykły etet.
    Z DG płaci 224,24 zł do ZUS. Obecnie ma byc z tego co wyszukałem 233,32.
    I tu pytanie: składka opłacana jest za poprzedni miesiąc. Czy to oznacza, że
    prawidłowa kwota płacona w styczniu (za grudzień) to 224,24 czy może powinno
    byc już 233,32 z recji płacenia w 2010r?
    Jeżeli jest to ta druga opcja to czy brakujące 9,08 zł dopłacic przy
    kolejnej wpłacie? czy jakoś osobno czy coś jeszcze innego?
    Z góry dzięki za info.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-02-04 20:18:58
    Temat: Re: Wielkośc składki do ZUS
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Miroro w <news:hkf5eo$6v7$1@mx1.internetia.pl>:

    > chciałbym sie poradzić i upewnić.

    No to źle trafiłeś, tu sie porad nie udziela.

> [...]
    > prawidłowa kwota płacona w styczniu (za grudzień) to 224,24 czy może powinno
    > byc już 233,32 z recji płacenia w 2010r?

    A może by tak poczytać, chociaż dwa dni wstecz, wątki na grupie?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2010-02-04 20:21:09
    Od: Ranger <n...@f...pl>

    Miroro pisze:
> [...]
    > Jeżeli jest to ta druga opcja to czy brakujące 9,08 zł dopłacic przy
    > kolejnej wpłacie? czy jakoś osobno czy coś jeszcze innego?

    w styczniu płacisz za grudzień w starej wysokości, od lutego niestety
    trza dopłacić.
    Sam się pytałem o to 11 tematów temu na grupie :)
    Pozdro

  • 4. Data: 2010-02-05 06:39:41
    Od: "Miroro" <m...@t...pl>

    .

    > No to źle trafiłeś, tu sie porad nie udziela.
    zawsze myślałem że od tego są grupy, no ale...

    > A może by tak poczytać, chociaż dwa dni wstecz, wątki na grupie?
    przeglądałem, ale nie czytuje regularnie a wątków sporo się pojawia noo i
    przegapilem.
    Dzieki za odsylacz już znalazłem.
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-02-05 06:40:45
    Od: "Miroro" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Ranger" <n...@f...pl> napisał w wiadomości

    > w styczniu płacisz za grudzień w starej wysokości, od lutego niestety
    > trza dopłacić.
    > Sam się pytałem o to 11 tematów temu na grupie :)

    juz poczytałem za radą przedpiśćcy.
    Dzięki za info.

  • 6. Data: 2010-02-06 09:28:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Feb 2010, Miroro wrote:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał

    > zawsze myślałem że od tego są grupy, no ale...

    Mawiają, że człowiek uczy się całe życie ;)
    A problem jest taki, że jest formalnie zredagowany, prawny
    zakaz udzielania porad bez uprawnień.
    Oczywiście można się spierać, czy potoczne rozumienie "porady"
    odpowiada temu co obejmuje przepis ustawy, ale ze względu na
    wysokość kary IMVHO lepiej nie dawać podstaw do rozważań
    czy to była "porada w rozumieniu ustawy".
    Jak to mawiają: "każdy odpowiada za siebie".

    pzdr, Gotfryd