    From: "Przemo" <p...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Witam - Komis - Pomoc
    Date: Wed, 25 Aug 2004 10:54:20 +0200

    Użytkownik "pisarz" <q...@q...co> napisał w wiadomości
    news:cghie2$lgb$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > za
    > Osobiście nie podzielam tego poglądu. Przecież sprzedaż rzeczy komisowej w
    > istocie jest sprzedażą przez właściciela, w imieniu którego działa komis.
    > myśl KC z uzyskiwanego wpływu ze sprzedaży komisant potrąca swoją prowizję
    od komitenta. Dlaczego na "swoją" kasę mam wbijać "cudzą" sprzedaż?

    zgadzam się z tym
    ale VAT nie jest "normalnym" podatkiem - o ile takie stnieją :)

    > przypadku
    > auto jest pojazdem akcyzowym, a podmiot obracający towarem akcyzowym musi
    > być podatnikiem VAT, w związku z tym od początku musi stosować kasę
    fiskalną

    A gdzie można to znaleźć w ustawie ???

> [...]
    > VAT:
    > - sprzedaż zwolniona: należność dla komitenta
    > - sprzedaż 22%: marża netto i VAT od marży
    > Skutki:
    > - zawyżone obroty mogące skutkować koniecznością przejścia na księgi
    > handlowe,
    > - VAT: wystąpienie struktury sprzedaży opodatkowanej do ogólem skutkujące
    > niskim współczynnikiem, w związku z tym niemożnością odliczania znacznej
    > częsci VATu od zakupów związanych z działalnościa komisu.
    > Dla komisu to ewidentne straty, a prezentujący taki pogląd wzruszają

    bo ida na łatwiznę, należy zawsze rozpatrzyć taką sytuację jakby sie było
    "po obu stronach barykady"

    doochodze do wniosku, że nie ma potrzeby chodzić do kina na hororry czy
    thrilery, bo po co
    wystarczy rozpocząć działalność i "zastosować" się do ustawy o VAT
    i mamy takie emocje że hej
    a jak przyjdzie US to jest normalnie Sajgon :)
    a adrenalina na maxa
    he, he ...