eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiWitamy Zwiazek Socjalistycznych Stanow Amerykanskich ;) › Re: Witamy Zwiazek Socjalistycznych Stanow Amerykanskich ;)
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Witamy Zwiazek Socjalistycznych Stanow Amerykanskich ;)
    Date: Mon, 09 Nov 2009 08:40:12 +0100

    Tomek pisze:
    > Odpowiedz konkretnie - masz ubezpieczalnie i przychodzę do ciebie
    > z nowotworem. Jaka składka i kiedy rozpoczynam leczenie?

    nadal nie rozumiesz idei. Może dlatego, że ta nazwa ,,ubezpieczenie''
    jest myląca. Nie idziesz się ubezpieczać z nowotworem. Idziesz się
    ubezpieczać wcześniej. Całe życie płacisz i całe społeczeństwo płaci.
    Dzięki temu ,,ubezpieczalnia'' może obsłużyć także tych, którzy są
    chorsi. Kapitalistycznie -- niesprawiedliwe. Zdrowi płacą za chorych.
    Społecznie i etycznie -- jedynie słuszne. Nie można pozwolić chorym na
    umieranie, bo nie są zdrowi, piękni i bogaci.

    > To oznacza tylko jedno - nikt tam nie chce zrobić dobrze ludziom,
    > po prostu będą golić frajerów pod przymusem.

    Nie. Właśnie w obecnym systemie jest to golenie frajerów. Jak jesteś
    zdrowy, piękny i bogaty, to cię ubezpieczymy... No dobra, jest
    prawdopodobieństwo, że coś ci się stanie, to ci wtedy wypłacimy
    odszkodowanie, o ile nie znajdziemy jakiegoś kruczka, że np. jadłeś
    golonkę albo zapaliłeś skręta na imprezie u Wacka. Ale patrząc na to
    statystycznie jesteśmy do przodu jak jasny gwint.

    Powiedz mi tylko: co ma zrobić noworodek ze szmerami w sercu? Co ma
    zrobić gość z przewlekłą cukrzycą? Co ma zrobić ktoś, kto ma w rodzinie
    masę przypadków zawałów i ubezpieczalnia stwierdza za duże ryzyko?

    Etyka podpowiada, że z człowiekiem nie da się jak z samochodem czy
    domem. Nawet wydawało by się rozsądny warunek ,,ubezpieczymy cię jak nie
    będziesz palił'' może docelowo prowadzić do ,,i jak będziesz jadł wg
    naszej diety i jak nie będziesz wychodził z domu nocą i jak nie będziesz
    wychodził z domu zimą i jak... ''

    --
    Przemysław Adam Śmiejek