  • Data: 2014-09-16 16:30:50
    Temat: Re: Właśnie tak bym się zwolnił z kasy fiskalnej
    Od: pueblo <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witaj RoMan Mandziejewicz, 16 wrz 2014 w
    news:269183461.20140916160324@pik-net.pl.invalid napisałeś/aś:

    > Nie przyjmuję klientów płacących gotówką. Poza tym - chyba do
    > określonej liczby transakcji gotówkowych też jest zwolnienie z kasy
    > fiskalnej o ile sprzedaż jest udokumentowana fakturą. Albo mam
    > sklerozę...

    Nie masz sklerozy, jednak ta kwalifikacja zwolnienia zniknęła z
    najnowszego rozporządzenia - zacznie obowiązywać od 2015 Chyba chodzi
    ci o to:

    Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących
    działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, o ile łącznie są
    spełnione następujące warunki: 1) każde świadczenie usługi dokonane
    przez podatnika jest dokumentowane fakturą, w której są zawarte dane
    identyfikujące odbiorcę; 2) liczba świadczonych usług, o których mowa
    w pkt 1, w poprzednim roku podatkowym nie przekroczyła 50, przy czym
    liczba odbiorców tych usług w tym okresie była mniejsza niż 20

    Właśnie na tej podstawie znajoma uznawała do tej pory swoje zwolnienie
    z kasy fiskalnej. Tak przy okazji - odnosząc się do pkt. 1 powyżej -
    można skorzystać z powyższego zapisu do zwolnienia z kasy będąc
    zwolnionym z VAT? Chodzi mi o słowo faktura - bo jakoś nie mogę pojąć,
    jak w takim przypadku(zwolnienia z VAT) można wystawić FAKTURĘ, no
    właśnie - VAT.