  • 1. Data: 2004-02-04 00:16:50
    Temat: Własny program komputerowy a urząd skarbowy :/
    Od: "Yanioo" <j...@p...onet.pl>

    Witam.
    Proszę z góry o poważne odpowiedzi.

    No więc sprawa jest taka, że mam program komputerowy, który chciałbym
    udostępnić przez internet innym, ale za pewną kwotę pieniędzy.

    Pytanie brzmi : czy zgodnie z prawem muszę go jakoś jeszcze opodatkować? :/
    Jak to załatwić? itd. i jakie by były tego koszty.

    Dodam, że jestem studentem - jeśli dzięki temu można inaczej postąpić ;)

    No a jeśli nie działałbym w takiej sytuacji zgodnie z prawem ( bo takich osób
    jest setki chociażby na Allegro ), to z jakimi w praktyce konsekwencjami mogę
    się liczyć.

  • 2. Data: 2004-02-04 10:17:42
    Temat: Re: Własny program komputerowy a urząd skarbowy :/
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    Użytkownik "Yanioo" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > udostępnić przez internet innym, ale za pewną kwotę pieniędzy.
    >
    > Pytanie brzmi : czy zgodnie z prawem muszę go jakoś jeszcze opodatkować?
    :/
    > Jak to załatwić? itd. i jakie by były tego koszty.

    Niestety tak. Musisz prowadzic dzialalnosc gospodarcza, aby sprzedawac ten
    program. A koszty:
    ZUS + ub. zdrowotne - ok. 650 zl
    podatek - 19%
    i (choc tego nie jestem pewien) programy opodatkowane sa 22% VAT

    > Dodam, że jestem studentem - jeśli dzięki temu można inaczej postąpić ;)

    Wydaje mi sie, ze w tym wypadku nie musialbys placic ZUS, a tylko zdrowotne
    ok 150 zl

    > No a jeśli nie działałbym w takiej sytuacji zgodnie z prawem ( bo takich
    osób
    > jest setki chociażby na Allegro ),

    Nie badz taki pewny - znakomita wiekszosc sprzedajacych na Allegro
    (oczywiscie tych co nie robia tego tylko okazjonalnie) robi to legalnie -
    placac podatki.

    > to z jakimi w praktyce konsekwencjami mogę się liczyć.

    Podatek od nieujawnionych dochodow w wysokosci 75% oraz kara grzywny w
    wysokosci... no wlasnie i tu rozpietosc jest taka, ze nic nie mozna
    powiedziec, w praktyce zalezy ona od widzimisie urzednika.

    Podsumowujac wszystko zalezy od skali - jesli bedzie to program za 10 zl i
    sprzedawac bedziesz po kilka sztuk miesiecznie, to mozna ryzykowac. Mimo, ze
    US majac olbrzymie uprawnienia, mimo ze istnieje policja skarbowa to szansa,
    ze wylapia taka dzialalnosc jest znikoma, ale jesli to ma byc cos na wieksza
    skale, to wedlug mnie zbyt duze ryzyko - wystarczy jeden "zyczliwy", ktory
    doniesie, gdzie trzeba :-(((

  • 3. Data: 2004-02-06 06:31:09
    Od: "Pawel" <s...@p...pl>

    Troszke mniej bo student moze skorzystac z prawa nie placenia ubezp.
    emerytalnego.

    pozdrawiam