    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wprowadzenie do obrotu towaru bez dokumentu
    Date: Mon, 13 Apr 2009 21:35:39 +0200

    > No to zobacz sobie co robisz kiedy towar dotrze do Ciebie przed
    ^^^^^
    > fakturą/rachunkiem.

    Przed fakturą oznacza, że ona będzie. I chyba czytałeś tylko fragment. :) 1.
    Robisz dokument przyjecia, opis lub jak to sobie nazwiesz... 2! ...który potem
    dopinasz do dowodu zakupu.

    > Zresztą w samym rozporządzeniu też występuje pojęcie zakupu bez
    > udokumentowania - dotyczy materiałów powierzonych przez zleceniodawcę, kiedy
    > nie potrafisz wskazać zleceniodawcy.

    Zgadza się. Posiadanie takich materiałów rodzić może nieprzyjemne konsekwencje.

    > Kodeks karny.
    > Jeśli masz fakturę na towar to przecież wcale nie oznacza, że towar dla tego
    > przykładu nie pochodzi z kradzieży.

    Ale oznacza jednocześnie, że go nie ukradłem.

    Takie pytanie przypomina nieco inne: czy jest prawo zabraniające kraść. Poza
    dekalogiem chyba nie ma. Wszystkie przepisy mówią o konsekwencjach, ale nie
    zakazują.