  • Data: 2004-02-13 13:15:35
    Temat: Re: Wrrr VAT
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > OK. Art.33 ust.1 Ustawy mowi ze nawet jezeli podatnik wystawi f-re w
    > ktorej wykaze kwote podatku musi ja zaplacic niezaleznie od tego czy
    > sprzedaz nie byla objeta obowiazkiem podatkowym albo zostala zwolniona. (i
    > tu Łukasz sie zabezpieczyl, dal stawke 22, ktora jest najbezpieczniejsza
    > dla sprzedawcy)
    Hmmm odnosze wrazenie, ze moja wypowiedz jest traktowana tendencyjnie...
    Nie zabezpieczylem sie stosujac 22% VAT, tak ma byc, poniewaz wszystko
    ksiegowane jest w wartosciach netto. Natomiast takie wlasnie rozumowanie,
    zamiast szukania rozwiazan prowadzi potem do sytuacji, ktora zaistniala:-(

    > Par.48 ust. 4 pkt 3 Rozporządzenia mowi ze f-ra wystawiona na podstawie
    > art 33 ust 1 Ustawy nie daja prawa do obnizenia podatku naleznego.
    > Oczywiscie ten VAT ktorego odbiorca nie moze odliczyc jest kup, w tym
    > wypadku powiekszylby u niego wart. srodka trwalego i kosztem bylaby jego
    > amortyzacja.
    Ale troche dluzej trwa rozliczanie kosztow w ten sposob... Inna sprawa, ze
    sprobuje uszczypac kupujacego z tej strony, moze to wystarczy zeby wplacil
    reszte.

    > Wygląda na to że albo Łukasz nie sprzeda tego srodka trw. albo bedzie
    > musial obnizyc cene.
    Juz sprzedany, tylko cena nie zaplacona w calosci (mniejsza o VAT)...

    > Na ksiegowych mozna narzekac, ale uwierz oni maja poźniej do czynienia z
    > kolesiami/laskami z US i to wlasnie ta ksiegowa/prezes bedzie miala
    > problem.

    LG