  • Data: 2003-12-02 21:13:47
    Temat: Re: Wspólne opodatkowanie
    Od: "maxfire" <z...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w pocie czoła napisał(a):

    > +++++
    > Art. 6. 1. Małżonkowie podlegają odrębnemu opodatkowaniu od
    > osiąganych przez nich dochodów.
    > 2. Małżonkowie ... między którymi istnieje wspólność majątkowa ....
    > mogą być jednak ... opodatkowani łącznie od sumy swoich dochodów ...
    > 8. Zasada wyrażona w ust. 2 i 4 nie ma zastosowania, jeżeli chociażby
    > jeden z małżonków, osoba samotnie wychowująca dzieci lub jej dziecko
    > uzyskały dochody (przychody) opodatkowane na zasadach określonych w
    > ustawie z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym[...]
> [...]

    Thx.
    Już sobie pomogłem bo podatnicy opłacający ryczałt nie wykazują przychodów z
    działalności opodatkowanej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych
    w zeznaniach podatkowych przeznaczonych dla podatników rozliczających się na
    zasadach ogólnych (PIT 30,21,32,34). Nie może zatem w odniesieniu do
    przychodów objętych ryczałtem, skorzystać z możliwości wspólnego
    opodatkowania z dochodami małżonka. Może natomiast skorzystać z możliwości
    wspólnego opodatkowania, jeżeli tylko uzyskuję inne dochody podlegające
    opodatkowaniu na zasadach ogólnych. Wspólne opodatkowanie z dochodami
    małżonka obejmuje wówczas jedynie dochody, które nie są objęte ryczałtem.

    --
    Max&Amaruc
    "Jeśli wszystko rozumiesz, to znaczy