    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 30 Jan 2013 02:10:17 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Wydatki, a koszty

    On Tue, 29 Jan 2013, J wrote:

    > Dobry wieczór,
    >
    > czy wydatki na kartki pocztowe, znaczki,

    No jasne.

    > zakup win,

    Nie.

    > itd.

    Różnie ;)

    > mogę wliczyć w koszty uzyskania przychodu, jeżeli zakupy
    > te były uzasadnione utrzymaniem dobrych relacji z klientami ?

    Obsługa biura to koszt, reklama to koszt, ale reprezentacja już
    nie, a alkohole są wyłączone przepisem odrębnym.
    W nagrodę go znajdź, bo nie pamiętam gdzie zapisali :)

    > To samo tyczy się posiłków spożytych na mieście, kolacji biznesowych itd

    http://koszty.wieszjak.pl/reprezentacja-i-reklama/30
    9440,Posilek-w-restauracji-to-reprezentacja-wydatki-
    nie-sa-kosztem-uzyskania-przychodu.html

    Posiłek jako "zwyczajne jedzenie" w zabezpieczeniu niepadnięcia
    kontrahenta ujdzie, czyli jak go zatargasz do stołówki pracowniczej
    to OK.
    Ale wszelkie efekty "wizerunkowe" powodują wylot z kosztów i jak
    widzisz linia orzecznicza poszła w stronę uznania, ze restauracja
    służy "wizerunkowi" i basta.

    > Czy kryterium określenia wydatku jako koszt jest racjonalne
    > jego uzasadnienie w opisie ?

    Koniecznym lecz nie wystarczającym.
    Oczywiście nie ma potrzeby opisywania szczegółowo każdego
    kwitka, ale trzeba umieć odpowiedzieć na pytanie kontroli
    "co to był za wydatek i dlaczego KUP", więc czasem warto
    DLA SIEBIE coś tam opisać.
    Za 6 lat nie będziesz pamiętał o co chodziło, a kontrola może
    przyjść. Nie, nie napisałem "pięć", dobrze wiem :P

    pzdr, Gotfryd