    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 30 Jan 2013 11:10:48 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Wydatki, a koszty

    On Wed, 30 Jan 2013, m wrote:

    > A dlaczego 6 a nie 7+?

    Bo to jest "7-" a nie "7+", a o ile o praktyce "hodowania odsetek"
    z rzadka słychać (sam nie mogę potwierdzić, jedyna kontrola którą
    miałem dotyczyła bodaj 3. roku wstecz), to raczej nie słychać żeby
    aż tak na styk skarbówki celowały, chyba dlatego, żeby nie naciąć
    się gdzieś na niedopełnieniu formalności w terminie.
    Pięć lat od końca roku z rozliczeniem, czyli aby uzbierało się
    *prawie* siedem lat, trzeba danych ze stycznia i kontroli
    w grudniu.

    > Czy w przepisie nie jest coś na kształt "5 lat od końca roku w którym złożono
    > zeznanie podatkowe za rok dotyczący zdarzenia"?

    Dokładnie tak jest :)
    Dane z 2010, rozliczenie w 2011, potem jeszcze 2012,13,14,15,16
    Od *początku* 2010 do *końca* 2016 jest *prawie* 7 lat :)

    Osobna sprawa, to przypadki kiedy rozliczenie działa wstecz
    oraz kiedy terminy są zawieszone, ale o tym nie rozmawiamy :)

    pzdr, Gotfryd