  • Data: 2018-12-22 23:48:16
    Temat: Re: Wyjście z podatku VAT
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:pvmde7$vh7$...@n...news.atman.pl...
    >Od jakiegoś czasu prowadzę DG, rozliczam się na zasadach ogólnych,
    >jestem płatnikiem VAT. O ile kiedyś moja działalność wiązała się z
    >wykonywaniem projektów, do których kupowałem jakiś sprzęt, to od
    >około 2
    >lat zajmuję się praktycznie tylko i wyłącznie usługami.

    Ale takimi bez materialow i narzedzi ?

    >1. Moimi klientami są w 100% firmy. Czy tu mogę się spodziewać
    >jakiegoś
    >kręcenia nosem? Obecnie wystawiam fakturę w kwocie netto, do której
    >doliczam VAT, zakładam, że po zmianie wystawiałbym po prostu fakturę
    >kwocie netto ze stawką zw. Zgadza się? Czy dla klientów jest to jakaś
    >uciążliwość?

    W zasadzie nie.
    Krecic nosem beda, jak zamiast 1000zl+VAT zaczniesz wystawiac na 1200

    >2. Mam jakiś sprzęt od którego przy zakupie odliczałem VAT, ale ze
    >względu na jego niską wartość, nie wprowadzałem go do żadnych
    >ewidencji.
    >Czy przy "wyjściu" z VAT muszę wykonywać jakieś remanenty itp i
    >ewentualnie jakiś odliczony VAT zwracać?

    Hm, przy konczeniu dzialalnosci musisz VAT zaplacic od tego co ci
    zostaje (i odliczyles VAT przy zakupach).
    Wiec pewnie tu podobnie.
    Ale magazynu duzego jak rozumiem nie masz, a srodki trwale poza
    ewidencja ...

    J.