  • 1. Data: 2004-12-13 12:09:58
    Temat: Wykreślenie VAT UE
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Witam !
    Mam taki oto problem w związku z
    Art 97 ust. ustawy o VAT
    15. W przypadku gdy podmiot, o którym mowa w ust. 1-3, nie złoży za 6
    kolejnych miesięcy lub 2 kolejne kwartały deklaracji podatkowej, naczelnik
    urzędu skarbowego wykreśla z urzędu podmiot z rejestru jako podatnika VAT UE
    i powiadamia go o powyższym.

    Co to znaczy? Czy jak podatnik otrzymał 14-06-2004 roku potwierdzenie
    zarejestrowania VAT UE i od tamtej pory nie dokonywał dostawy i nabycia to
    jeż podlega wykresleniu???
    Pozdrawiam
    Andrzej.

  • 2. Data: 2004-12-13 15:54:41
    Temat: Re: Wykreślenie VAT UE
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > Co to znaczy? Czy jak podatnik otrzymał 14-06-2004 roku potwierdzenie
    > zarejestrowania VAT UE i od tamtej pory nie dokonywał dostawy i nabycia to
    > jeż podlega wykresleniu???

    IMHO tak, przynajmniej tak interpretowal to "specjalista" od VAT na
    szkoleniu na ktorym ostatnio bylem.

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 3. Data: 2004-12-13 15:56:04
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > IMHO tak, przynajmniej tak interpretowal to "specjalista" od VAT na
    > szkoleniu na ktorym ostatnio bylem.

    Ale spoko, w razie czego musisz dostac pisemne zawiadomienie o wykresleniu z
    rejestru podatnikow VAT UE. Takze bedziesz wiedzial, kiedy cie wykresla.

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 4. Data: 2004-12-15 09:56:43
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

    > Co to znaczy? Czy jak podatnik otrzymał 14-06-2004 roku potwierdzenie
    > zarejestrowania VAT UE i od tamtej pory nie dokonywał dostawy i nabycia to
> [...]

    Mnie też tak dokładnie w US powiedziano.

  • 5. Data: 2004-12-16 17:21:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    UlaPod wrote:

    > Mnie też tak dokładnie w US powiedziano.

    Powiedzieli co wiedzieli :-)
    Niech podadzą podstawę prawną
    z jakimś uzasadnieniem,
    bo na razie to mogą wykreślić jak
    nie są składane deklaracje
    (art 97.15) lub podatnik zaprzestanie
    wykonywania czynności (97.13)
    Zaprzestanie wykonywania to jednak co innego
    niż chwilowe niewykonywanie.

  • 6. Data: 2004-12-16 17:42:13
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <s...@p...onet.pl> napisal(a):
> [...]
    > urzędu skarbowego wykreśla z urzędu podmiot z rejestru jako podatnika VAT UE

    No właśnie, ale o jakiej deklaracji mowa? Zwykła VAT-7, czy jakaś
    specjalna EUVATowska...?
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2004-12-17 11:00:39
    Od: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl>

    Samotnik napisał(a):

    >No właśnie, ale o jakiej deklaracji mowa? Zwykła VAT-7, czy jakaś
    >specjalna EUVATowska...?

    W deklaracji VAT-7 wykazuje się wewnątrzwspólnotowe dostawy i
    wewnątrzwspólnotowe nabycia towarów.
    Poza tym trzeba składać kwartalne informacje podsumowujące VAT-UE o
    dokonanych wewnątrzwspólnotowych nabyciach lub dostawach towarów.

    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl