  • 1. Data: 2004-12-13 08:33:53
    Temat: vat struktura a kup
    Od: "clodine" <c...@N...gazeta.pl>

    Witam
    prowadze kpir, w tym miesiacu wystapiła sprzedaż zwolniona, w związku z czym
    wyliczyłam proporcję od zakupów towarów i usług związanych z tą sprzedażą.
    czy ten % vatu od zakupów nie uwzględniany w obniżeniu podatku od sprzedaży
    stanowi koszt dla podatku dochodowego? czy wtedy sporządzam dowód wewnętrzny
    i księguję w rubr.14 kpir?

    dziękuję i pozdrawiam
    clodine :)

  • 2. Data: 2004-12-13 13:45:10
    Temat: Re: vat struktura a kup
    Od: "MB" <a...@w...pl>

    Użytkownik "clodine" <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sprzedaży
    > stanowi koszt dla podatku dochodowego? czy wtedy sporządzam dowód

    Taka była procedura wyliczania wskaznika struktury wg starej ustawy VAT. W
    nowej wylicza sie za rok poprzedni wg art 90 ustawy o VAT.
    Zgodnie z art. 23 ust 1 pkt 43 Ustawy o PDOF taki nieodliczony podatek
    dotyczący sprzedazy zwolnionej stanowi K.U.P. i podlega wpisaniu w rubryę 14
    KPIR.
    Pozdrawiam
    M.B.

  • 3. Data: 2004-12-13 13:55:01
    Od: "Piotr" <p...@v...com.pl>

> [...]
    sprzedaży
    > stanowi koszt dla podatku dochodowego? czy wtedy sporządzam dowód

    Teraz w vat jest inaczej (po 1 maja). Jeżeli wykonujesz czynności od których
    nie przysługuje odliczenie vat i nie potrafisz przyporządkować do tych
    czynności zakupów - to określasz proporcję. Tylko, że tą proporcję liczysz
    za poprzedni rok i stosujesz w bieżącym roku. Dopiero w styczniu następnego
    roku wyliczasz faktyczną proporcję za miniony rok i korygujesz w deklaracji
    za styczeń roku następnego....

    Pozdr.
    Piotr