  • 11. Data: 2006-08-05 22:35:52
    Temat: Re: Wynajem mieszkania DG i VAT od tego
    Od: t <r...@o...pl>

    > No i weź pod uwagę to co napisał Gitfryd jeśli zmieniasz miejscowość.

    Uhuhu co za plama ;) Sorry G_O_tfryd!
    Zrzucam to na kard późnej pory :)

  • 12. Data: 2006-08-05 22:36:49
    Od: t <r...@o...pl>

    > kard

    karb ;)

  • 13. Data: 2006-08-06 07:43:46
    Od: "ABC" <n...@e...com>

    > Chyba coś przeoczyłeś: jeśli zmieniasz miejsce zamieszkania i wiąże się
    > to ze zmianą US, to za wyjątkiem kilkunastu największych miast mających
    > po kilka US oznacza to że zmieniłeś gminę w której byłbyś przedsiębiorcą.
    > A to oznacza że zaczyna się od zmiany wpisu w EDG (czyli zniknięcia
    > z 1. miasta/gminy i pojawienie się w 2.), dalej GUS....

    Nawet jeżeli chcem zmienić tylko "miejsce wykonywania DG" na inne miasto
    (gmine), pozostawiając miejsce rejestracji DG (główną siedzibę) niezmienioną
    ? Tzn. w miescie A mam zarejestrowaną DG, a do miasta B chcem udac sie na 3
    lata i tam zrobic "miejsce wykonywania DG" - czy tak sie nie da ? czy musze
    przerejestrowywac calkowicie DG na miasto B zeby tam móc sie rozliczac ?

  • 14. Data: 2006-08-06 07:56:15
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-08-2006 o 09:43:46 ABC <n...@e...com> napisał:

> [...]
    > chcem udac sie na 3 lata i tam zrobic "miejsce wykonywania DG" - czy tak
    > sie nie da ? czy musze przerejestrowywac calkowicie DG na miasto B zeby

    W takiej sytuacji zawsze któremuś urzędowi podasz nieprawdę.

  • 15. Data: 2006-08-07 08:03:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Aug 2006, ABC wrote:

    > Nawet jeżeli chcem zmienić tylko "miejsce wykonywania DG" na inne miasto
    > (gmine), pozostawiając miejsce rejestracji DG (główną siedzibę) niezmienioną
    > ?

    Przeczytaj jeszcze raz co było w wątku :)
    Przepisy określające przedsiębiorcę (w Kodeksie Cywilnym to jest)
    jednolicie powołują się tak:
    "siedziba osoby prawnej lub miejsce zamieszkania osoby fizycznej".
    Sprawdź.
    Określenie "siedziba osoby fizycznej" w tym rozumieniu jest... no
    nieścisłe. Taki skrót.
    Zauważ że rejestracji podlega PRZEDSIĘBIORCA (osoba) a nie
    PRZEDSIĘBIORSTWO ("zespół składników majątkowych i nie....").
    A przy 1-osobowej DG przedsiębiorca to człowiek.

    I teraz jest tak:
    - rejestracji DG dokonuje przedsiębiorca. Nieważne gdzie prowadzi DG,
    rejestruje się tam gdzie *ON* siedz... no znaczy tam gdzie mieszka ;)
    Rejestracja jest związana z firmą w ścisłym (prawniczym) znaczeniu
    tego słowa: nazwą przedsiębiorcy, czyli jego imieniem i nazwiskiem :|

    - podatek dochodowy rozlicza przedsiębiorca. Nawet jakby miał S.C.
    po przekątnej kraju nikogo to nie obchodzi - zgłoszenie że prowadzi
    DG, wybór rodzaju opodatkowania (aktualnie opcjonalny z domyślną
    wartością "zasady ogólne KPiR") i informację o założeniu dokumentacji
    składa w US właściwym dla swojego miejsca zamieszkania.

    - wyjątek jest dla VAT, który w zasadzie opodatkowuje "czynności",
    i dla VAT (ujmując to w inny sposób niż piszę, ale z tym samym
    skutkiem) przewidziano że w wyjątkowym przypadku kiedy przedsiębiorca
    ma 1. miejce prowadzenia DG inne niż miejsce zamieszkania to
    podatek VAT rozlicza w US właściwym dla miejsca prowadzenia DG.
    W pozostalych przypadkach (np. kilka miejsc prowadzenia podległych
    pod różne US) również rozlicza się tam gdzie mieszka.

    Mi się wydaje że większość nieporozumień wiąże się z pojęciem
    "siedziby". Dotyczy to również firm będących osobami prawnymi.
    Może posłużę się przykładem - była na grupie .foto.cyfrowa
    obdyskutowana (pod kątem wiarygodności skądinąd :)) firma
    która ma sklep w Zabrzu, ale siedzibę w Tychach:
    http://fotobasia.pl/regulamin.php

    Zakładanie że "siedziba" jest w miejscu prowadzenia DG jest
    nieporozumieniem!
    I w przypadku osoby fizycznej będącej przedsiębiorcą ekwiwalentem
    "siedziby" jest miejsce zamieszkania.

    > Tzn. w miescie A mam zarejestrowaną DG, a do miasta B chcem udac sie
    > na 3 lata i tam zrobic "miejsce wykonywania DG"

    A gdzie chcesz mieszkać?
    :)

    BTW: jak komu wadzi "nieprzenośność" wpisu do EDG to zawsze może się
    wpisać do KRS (wpis 1000 zł zamiast 100zł i zmiana 500zł zamiast 50zł),
    nie ma zakazu ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)