  • 1. Data: 2006-08-04 07:16:31
    Temat: umowa urzyczenia lokalu (dział. gosp) zawarta z teściem
    Od: "tomek" <t...@o...pl>

    Witam serdecznie.

    Mam taki problem do rozwiązania - otórz chciałem rozpocząć działalność
    gospodarczą. Chciałbym prowadzić ją w domu teścia (jego własność), natomiast sam
    jestem zameldowany gdzie indzie.

    Czy jest szansa na to, że US nie zakwestionuje bezpłatnej umowy urzyczenia
    jednego pomieszczenia w domu teścia i nie każe płacić podatku jaki
    przysługiwałby od umowy najmu ?

    Czy teść należy do I grupy pokrewieństwa wg przepisów podatkowych (gdzie ich
    szukać?) ?

    Generalnie na razie nie będę osiągał żadnych dochodów - więc nie mam też za co
    mu płacić (umowa najmu odpada).

    Jak podejść do zagadnienia ... ?

    dzięki śliczne za rady

  • 2. Data: 2006-08-04 12:56:22
    Od: "ula" <u...@g...com>

    > Mam taki problem do rozwiązania - otórz chciałem rozpocząć działalność
    > gospodarczą. Chciałbym prowadzić ją w domu teścia (jego własność),
    > natomiast sam
    > jestem zameldowany gdzie indzie.

    -musisz się zameldować (może być tymczasowo) w mieszkaniu teścia,
    -jeśli mieszkanie będzie tylko siedzibą firmy (a nie miejscem prowadzenia
    działalności) wystarczy że podpiszesz z nim umowę użyczenia

  • 3. Data: 2006-08-04 13:00:34
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 04-08-2006 o 14:56:22 ula <u...@g...com> napisał:

    > -musisz się zameldować (może być tymczasowo) w mieszkaniu teścia,
    > -jeśli mieszkanie będzie tylko siedzibą firmy (a nie miejscem
    > prowadzenia działalności) wystarczy że podpiszesz z nim umowę użyczenia

    A ja u dziadka w mieszkaniu miałem miejsce prowadzenia,
    podpisał mi dziadek do US tylko oświadczenie że wyraża zgodę i tyle.

  • 4. Data: 2006-08-04 21:12:34
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy jest szansa na to, że US nie zakwestionuje bezpłatnej umowy urzyczenia
    > jednego pomieszczenia w domu teścia i nie każe płacić podatku jaki
    > przysługiwałby od umowy najmu ?

    Ja bym - na miejscu urzednikow zakwestionowal.
    Postawilbym jedynke za ortografie!!!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2006-08-04 22:16:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Aug 2006, t wrote:

    [..."tomek"...]
    > A ja u dziadka w mieszkaniu miałem miejsce prowadzenia,
    > podpisał mi dziadek do US tylko oświadczenie że wyraża zgodę i tyle.

    A ja dla porządku: dziadek i teść to I grupa podatkowa w rozumieniu
    podatku od spadków i darowizn, o co "tomek" pytał:
    +++
    1) do grupy I - małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, zięcia, synową,
    rodzeństwo, ojczyma, macochę i teściów;
    ---

    Natomiast na nieszczęście ustawodawca (w innym miejscu ustawu wprost
    odwołujący się do definicji "darowiznowych") napisał w powołanym
    przepisie "członków rodziny" - i jak ktoś jest mądry z takiej
    definicji to bardzo proszę o oświecenie co miał na myśli.
    Czy dziadek to "członek rodziny"?

    wKF (do "tomka"): cytat "a wydatki związane z nieruchomością nie
    stanowią kosztu uzyskania przychodów" rozumiem że również znasz :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)