  • 11. Data: 2010-04-14 20:22:36
    Temat: Re: Wynajem mieszkania lokatorskiego - koszty
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Tomek <t...@o...pl> writes:

    > Swoją drogą było by miło zobaczyć takie "uchyla się"
    > w ustawie o zmianie ustawy o podatku ...

    No juz przestancie sie dziwic, ze gdy uchwalono osobna ustawe o
    spoldzielniach mieszkaniowych, to przepisy ogolnej ustawy
    spoldzielczej w tej czesci uchylono...

    MJ

  • 12. Data: 2010-04-14 22:19:18
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 14-04-2010 o 22:22:36 Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    napisał(a):

    > No juz przestancie sie dziwic, ze gdy uchwalono osobna ustawe o
    > spoldzielniach mieszkaniowych, to przepisy ogolnej ustawy
    > spoldzielczej w tej czesci uchylono...

    Aj waj, faktycznie to nie żadne uchylenie :)

    --
    Tomek

  • 13. Data: 2010-04-15 16:59:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 14 Apr 2010 18:08:03 +0200, w <Pine.WNT.4.64.1004141755260.3600@quad>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(-a):

    > Przyznam, że stanowiska aż tak skrajnego nie zajmowałem :) - możesz
    > wskazać *przepis*?
    > Przypomnę iż chodzi o mieszkanie lokatorskie.

    USTAWA
    z dnia 15 grudnia 2000 r.
    o spółdzielniach mieszkaniowych

    Rozdział 2
    Spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego

    7. Wynajmowanie lub oddawanie w bezpłatne używanie przez członka całego lub
    części
    lokalu mieszkalnego nie wymaga zgody spółdzielni, chyba że byłoby to związane
    ze zmianą
    sposobu korzystania z lokalu lub przeznaczenia lokalu bądź jego części. Jeżeli
    wynajęcie lub
    oddanie w bezpłatne używanie miałoby wpływ na wysokość opłat na rzecz
    spółdzielni, członek
    obowiązany jest do pisemnego powiadomienia spółdzielni o tej czynności.

    > Skoro spółdzielca jest właścicielem prawa majątkowego (spółdzielczego
    > lokatorskiego prawa do lokalu),

    Hmmm, wczoraj wertowałem coś o prawach majątkowych i było tam wymienione tylko
    spółdzielcze _własnościowe_ prawo do lokalu.

    > to IMVHO powinien móc amortyzować WNiP,
    > ale lista z poz. art.22b.1 zawiera tylko prawo włanościowe oraz prawo

    Ano właśnie :].

    > - jakbyś Ty "wycenił" prawo lokatorskie - przypominam, że to *nie*
    > ma związku z wartością lokalu (bo to nie lokal jest przedmiotem
    > własności)

    Na chłopski rozum:
    1. Spółdzielca jest właścicielem części majątku Spółdzielni.
    2. Spółdzielnia jest właścicielem mieszkania.
    3. Czyli spółdzielca jest właścicielem proporcjonalnej części mieszkań
    posiadanych przez Sp-nię.
    4. A że zajmuje (mieszka) właśnie tą proporcjonalną część, to wygląda że jest
    "właścicielem" tego mieszkania. Tylko na "nieco" gorszych prawach. :)
    Tylko jak te gorsze prawa wycenić?

  • 14. Data: 2010-04-15 17:21:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 14 Apr 2010 19:54:40 +0200, w <k...@c...fuw.edu.pl>, Michal

    > Nie ta ustawa. Zobacz ustawę o spółdzielniach mieszkaniowych, art. 9
    > ust 7.

    To przy okazji zapytam: a jak z przekształceniem mieszkań lokatorskich
    zbudowanych na podstawie ustawy z 26.10.1995 o niektórych formach popierania
    budownictwa mieszk.?

    W tamtej ustawie jest punkt:
    Art. 20.
    2. Lokale mieszkalne wybudowane przy wykorzystaniu kredytu, o którym mowa w
    art. 18 pkt 1, nie mogą być, pod rygorem nieważności, wyodrębnione na własność,
    a także nie może być do nich ustanowione spółdzielcze własnościowe
    prawo.

    Z kolei ustawa z 2000r. o spółdzielniach dopuszcza wykup.

    Niby coś tam Przyjazne Państwo wymyśliło (projekt w drodze) wykup mieszkań, ale
    odnosi się on tylko do TBS.

  • 15. Data: 2010-04-15 17:37:21

    Thu, 15 Apr 2010 19:21:24 +0200, w
    <r...@k...pl> napisał(-a):

    > Z kolei ustawa z 2000r. o spółdzielniach dopuszcza wykup.

    OK, już wiem że nie dopuszcza.