  • 1. Data: 2004-11-30 10:10:47
    Temat: Wynajem samochodu a koszty paliwa i naprawy
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Witam
    Mam mala dzialalnosc gospodarcza. Chcialbym od osoby fizycznej najac
    samochod dostawczy (do 3,5 t) na umowe bezplatnego uzyczenia. Czy w takim
    wypadku moge wliczac w koszty zakupu paliwa ? A czy moge rowniez wliczac
    zakup czesci zamiennych ?

    Patryk

  • 2. Data: 2004-12-02 09:33:38
    Temat: Re: Wynajem samochodu a koszty paliwa i naprawy
    Od: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl>

    Patryk napisał(a):
> [...]
    > wypadku moge wliczac w koszty zakupu paliwa ? A czy moge rowniez wliczac

    Możesz.
    Ale z drugiej strony musisz ustalić przychód z tytułu nieodpłatnego
    używania samochodu zgodnie z art. 11 ust. 2a ustawy o podatku dochodowym
    od osób fizycznych.
    Wartość nieodpłatnych świadczeń ustala się:
    4. w pozostałych przypadkach - na podstawie cen rynkowych stosowanych
    przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy tego samego rodzaju i
    gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia
    oraz czasu i miejsca udostępnienia.

    Andrzej Smereka

  • 3. Data: 2004-12-02 15:42:35
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Użytkownik "Andrzej Smereka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy tego samego rodzaju i
    > gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia

    No ale jesli jestem na ryczalcie to co mi taki przychod da ? Przeciez
    wiekszego podatku dochodowego chyba nie bede musial zaplacic ?

    --
    Patryk

  • 4. Data: 2004-12-02 20:54:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Dec 2004, Patryk wrote:

> [...]
    >+ > > Mam mala dzialalnosc gospodarcza. Chcialbym od osoby fizycznej najac
    >+ > > samochod dostawczy (do 3,5 t) na umowe bezplatnego uzyczenia.

    No, Maddy na "bezpłatne użyczenie" nie zareagowała :)
    To ja zareaguję na "nająć bezpłatnie": nie da się !
    Najem - odpłatnie.
    Użyczenie - nieodpłatnie.
    Z mocy prawa, art. 659 i 710 Kodeksu Cywilnego :)

> [...]
    >+ No ale jesli jestem na ryczalcie to co mi taki przychod da ? Przeciez
    >+ wiekszego podatku dochodowego chyba nie bede musial zaplacic ?

    Hm... a jak inaczej ??
    Od dłuższego czasu nurtuje mnie związany problem ale w przypadku
    KPiR (będzie okazja to podyskutujemy) - ale na ryczałcie masz
    przychód to masz... chyba podatek się należy ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2004-12-03 07:54:14
    Od: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl>

    Patryk napisał(a):
    > No ale jesli jestem na ryczalcie to co mi taki przychod da ? Przeciez
    > wiekszego podatku dochodowego chyba nie bede musial zaplacic ?

    Przychód będzie a kosztów na ryczałcie nie ujmujesz i nie mają one
    wpływu na wysokość podatku

    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl

  • 6. Data: 2004-12-03 14:45:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > No, Maddy na "bezpłatne użyczenie" nie zareagowała :)
    > To ja zareaguję na "nająć bezpłatnie": nie da się !

    Maddy dochodzi do siebie po kontroli z UKSu.
    Kontroli prowadzonej przez gościa po filozofii + podyplomowe prawo
    podatkowe.
    Wierzcie mi, są gorsze rzeczy w moim zawodzie niz wyjasnianie po kilka
    razy że mam prawo ułozyc sobie konta rodzajowe tak żeby było mi
    wygodniej o ile tylko moge na podstawie tych danych zrobić bilans i inne
    raporty, tudzież RYSOWANIE NA SZUBIENICZKACH jak sie księguje
    kompensatę... ale nic mi jakos nie przychodzi do głowy... ;-)

    Sporo kontroli przeszłam ale filozof z UKSu.. to nie na moje nerwy...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-12-03 20:03:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Dec 2004, Maddy wrote:
    [...]
    > + Kontroli prowadzonej przez gościa po filozofii + podyplomowe prawo podatkowe.

    Ups... nie, nie mam nic do filozofii, kiedyś przez nieuwagę jedną
    stronę z Lema przeczytałem (ale odpuściłem ;)).
    Znaczy: sugeruję że zapodawany koncept "najpierw kilka lat obowiązkowej
    praktyki w różnych formach DG" byłby lepszy... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    ("w średniowieczu na niektóre rzeczy mieli skuteczne metody; konieczność