  • 1. Data: 2004-11-30 08:00:49
    Temat: Interpretacje
    Od: "Fin" <fin@autograf[spam].pl>

    Witam,

    Otrzymałem właśnie cofkę interpretacji przez US sprzed 3 lat i
    tak myśle czy to jakaś szersza akcja w związku utratą z dniem 1 stycznia
    takiego prawa (miejmy nadzieje) czy po prostu szukanie kasy na koniec
    roku.

    Robert

  • 2. Data: 2004-11-30 10:00:20
    Temat: Re: Interpretacje
    Od: m...@p...onet.pl

    > Otrzymałem właśnie cofkę interpretacji przez US sprzed 3 lat i
    jak rozumiem z Twojego postu urzędy skarbowe mogą interpretować
    przepisy (ustawy), tylko do 01.01.2005, jak im się podoba,
    a po tej dacie już tylko kierować się treścią ustaw ?
    Pytam ponieważ miałem problem z różnymi interpretacjami
    odnośnie pewnej sprawy przez dwa różne urzędy, w końcu
    zadzwoniłem do izby skarbowej, tam powołali się na jakiś
    słowniczek jak to miła pani powiedziała i przyznali racje
    jednemu z urzędów oczywiście z moją szkodą.
    pozdrawiam --makbed--

  • 3. Data: 2004-11-30 10:50:34
    Od: "Fin" <fin@autograf[spam].pl>

> [...]
    > słowniczek jak to miła pani powiedziała i przyznali racje
    > jednemu z urzędów oczywiście z moją szkodą.

    Urząd pisząc interpretacje musi zawsze kierować się treścią ustaw.
    W praktyce często jest kiepsko bo wiadomo jakie są ustawy.

    Urzędy do tej pory wydają interpretacje odnośnie indywidualnych
    zapytań podatników. Tylko do tej pory interpretacje nie były wiążace,
    urząd mógł w każdej chwili je zmienić. Zastosowanie się do takiej
    zmienionej interpretacji chroniło przed zapłata kary i odsetek natomiast
    podatek trzeba było zapłacić.

    Od 01.01.2005 taka interpretacja będzie wiążąca (miejmy nadzije bo
    ministerstwo z całych sił próbuje ten zapis odwołać).

    Podobno w ostanim czasie wycofywanie się z interpretacji nasiliło się.
    Dziwne bo chyba unieważnienie interpretacji wydanej przed styczniem
    będzie możliwe również później.

    pzdr
    Fin