  • 1. Data: 2007-07-11 19:48:59
    Temat: Wypłata zaległości przez ZUS a próg podatkowy
    Od: " anty-zus" <r...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    opisując sytuację w skrócie, po długich miesiącach bojów z ZUSem udało mi
    się uzyskać należne mi świadczenia emerytalne za ubiegłe lata. ZUS przelał
    mi pieniądze w ubiegłym miesiącu, a że suma nazbierała się spora, to od razu
    zalczęli mi naliczać podatek w drugim progu.Czy taka metodyka jest słuszna?
    Moim zdaniem nie, poniewaz sa to swiadczenia za zeszle lata i normalnie
    placiloby sie skladki w 1szym progu.
    Prosze o odpowiedzi!

  • 2. Data: 2007-07-11 20:05:09
    Temat: Re: Wypłata zaległości przez ZUS a próg podatkowy
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 11-07-2007 o 21:48:59 anty-zus <r...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > słuszna?
    > Moim zdaniem nie, poniewaz sa to swiadczenia za zeszle lata i normalnie

    Nie dam głowy, bo nie chce mi się już sprawdzać w ustawie,
    ale takie wypłaty liczą się chyba kasowo -tzn w momencie otrzymania.

  • 3. Data: 2007-07-11 20:58:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello anty-zus,

    Wednesday, July 11, 2007, 9:48:59 PM, you wrote:

> [...]
    > Moim zdaniem nie, poniewaz sa to swiadczenia za zeszle lata i normalnie

    Chyba niewiele da się zrobić. Jedynie można chyba żądać wyłączenia
    odsetek z podstawy opodatkowania.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2007-07-12 07:33:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 11 Jul 2007 19:48:59 +0000, anty-zus napisał(a):

> [...]
    > Moim zdaniem nie, poniewaz sa to swiadczenia za zeszle lata i normalnie

    W zasadzie mają rację. Ale jeśli mnie pamięć nie zawodzi to drugi próg
    powinien wejść dopiero od następnego miesiąca po przekroczeniu granicy.

  • 5. Data: 2007-07-12 08:03:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jul 2007, jureq wrote:

    > W zasadzie mają rację. Ale jeśli mnie pamięć nie zawodzi to drugi próg
    > powinien wejść dopiero od następnego miesiąca po przekroczeniu granicy.

    Przeciętny otrzymywacz świadczeń zrobi jeszcze większą awanturę, jak się
    okaże że na koniec roku musi dopłacić podatku!
    Z p. widzenia ZUS - mniej stresowo zrobić nieprzepisowo :]

    A to że opodatkowanie "skalą" prowadzi do absurdów (w przypadkach kiedy
    dochody są nierównomierne) to niestety prawda. To samo było z "odprawami
    górniczymi".

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-07-16 03:58:08
    Od: Tomasz Staszewski <t...@p...fm>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    >
    > A to że opodatkowanie "skalą" prowadzi do absurdów (w przypadkach kiedy
    > dochody są nierównomierne) to niestety prawda. To samo było z "odprawami

    Ja bym zapłacił grzecznie podatek (bo wobec US nic się nie wskóra)
    natomiast później policzyłbym ile tego podatku wyszło więcej (no bo
    wyszło więcej niż gdyby świadczenie było płacone w terminie) i zażądał
    od ZUS ODSZKODOWANIA w takiej wysokości. Nie wiem czy znalazła by się do
    tego lepsza podstawa niż 415 KC, ale myślę, że to wystarczy.

    pzdr

    Tomek