    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wyprzedaż do gołej ziemi - koniecznie?
    Date: Tue, 5 Dec 2006 11:44:54 +0100

    On Mon, 4 Dec 2006, t wrote:

    > Czy kończąc DG koniecznie trzeba robić remanent VAT i zwracać to co
    > odliczyliśmy?
    > Przecież wg ustawy o VAT DG to co innego niż ta nasza rejestrowana DG
    > i możemy działać dalej na oVATowane umowy o dzieło.
    > Co myślicie?

    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/0f2595a37ca62cd3
    Ostatnie zdanie.

    Po prostu - podaj podstawę prawną, w myśl której przy umowach
    wykonywanych osobiście wolno zaliczyć w koszty amortyzację ST
    oraz wydatki na wyposażenie (rozumiane jako "niskocenne ST").
    Moim zdaniem nie ma. I prawa do odliczania VAT tym samym też.

    > I jeszcze zapytam o ten remanent - w usatwie zapisali że remanentem należy
    > objąć
    > towary co do których mieliśmy prawo odliczenia VAT - a nie te od których
    > dliczyliśmy.
    > Czy to oznacza że w skrajnym przypadku VAT podwójnie zostanie zapłacony?

    Tak.

    > (a o usługach nic tam nie ma więc od softu nie trzeba zwracać jak rozumiem?)

    Chyba Ty pisałeś o dwoistości "softu" w rozumieniu "używanego"
    i "leżącego na półce", tak? :)
    W zakresie "używanego" też mi tak wyszło (kiedyś sobie porozważałem jak
    to by musiało być). Trudno żeby prawo za które zapłacono aby mieć je
    "na firmę" (i być może owo prawo jest niesprzedawalne - albo niezbywalne,
    albo praktycznie niezbywalne) potraktować inaczej.

    pzdr, Gotfryd