    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wyprzedaż do gołej ziemi - koniecznie?
    Date: Tue, 05 Dec 2006 16:53:23 +0100

    Dnia 05-12-2006 o 16:20:51 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > "sobie" wystawić FW :) (przecież *on* tego potrzebuje, nadal na cele
    > opodatkowane, ale poza przedsiębiorstwem). Wrrr...
    > Oczywiście najprościej owe "towary" sprzedać wprost z DG klientowi,
    > a osobno część nietowarową zrobić jako "osobistą".
    > Niemniej - jest taki myk, dla VAT majątek przedsiębiorstwa jest jak
    > widać traktowany tak jak to czasami ludziska "po ludowemu" przyjmują,
    > tyle że prawnie nie jako majątek "firmy" (przedsiębiorcy!!) a przedsię-
    > biorstwa właśnie: wyjęcie powoduje konieczność wystawienia f-ry (być

    Aha, muszę to przetrawić więc :)

    > To można spytać inaczej: a jak nazywa się taka czynność, kiedy jedna
    > osoba każde pod przymusem drugiej osobie oddać coś wartościowego,
    > na przykład pieniądze???
    > :O

    > j.w.! :)

    Tyle że podatek to taka składka, powiedzmy jak na wspólnotę mieszkaniową.
    Natomiast jeśli nie odliczę sobie VATu, czyli odbiorę sobie od gardła i
    dam państwu,
    to nie dosć że nie będę mógł zarobić na procentach inwestując odebrany VAT,
    to wisi koniecznośc zapłaty drugi raz _tego samego_.

    > Ale prawa *mogą* być niezbywalne, nakaz opodatkowania w wartości
    > nabycia
    > czegoś czego nie da się sprzedać byłby już czystym rozbojem :]

    A zgadza się, tylko że rozbojem to jest wszytsko czym tu mówimy więc
    czy czystym czy nie to sprawa drugorzędna ;)

    pozdrawiam