  • 1. Data: 2010-02-03 13:54:02
    Temat: Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty
    Od: leśnik <r...@g...com>

    Witam wszystkich!

    Mam taki problem. 29 grudnia klient zgłosił się do mnie z prośbą o
    wykonanie usługi. Przyjąłem zlecenie. Klient chciał za nie zapłacić w
    starym roku i na ten fakt poprosił mnie o wystawienie rachunku
    proforma. Pieniądze wpłynęły do mnie 31 grudnia w tej chwili skończona
    została usługa i chciałem wystawić klientowi rachunek z obecną datą
    (datą wydania towaru). Klient żąda od mnie aby data sprzedaży na
    rachunkui była taka jak data wystawienia rachunku proforrma. Jak ma
    podejść do tej sprawy? Dodam że nie jestem na VAT i prowadzę KPiR.

  • 2. Data: 2010-02-03 14:39:32
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 3 Lut, 14:54, leśnik <r...@g...com> wrote:
> [...]
    > została usługa i chciałem wystawić klientowi rachunek z obecną datą
    > (datą wydania towaru). Klient żąda od mnie aby data sprzedaży na

    no to usługę wykonałeś czy sprzedałeś towar? Skoro zapłacił Ci w
    grudniu, to dlaczego nie miałby dostać grudniowego rachunku?

    Ustawa PDOF mówi tak (art. 14):

    1c. Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 1, uważa się, z
    zastrzeżeniem ust. 1e,
    1h i 1i, dzień wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego lub
    wykonania usługi, albo
    częściowego wykonania usługi, nie później niż dzień:
    1) wystawienia faktury albo
    2) uregulowania należności.

    Dostałeś kasę? No to potwierdź to rachunkiem. Szanuj klienta, po co go
    wkurzać?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2010-02-03 15:05:47
    Od: leśnik <r...@g...com>

    On 3 Lut, 15:39, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > 1)  wystawienia faktury albo
    > 2)  uregulowania należności.
    >
    > Dostałeś kasę? No to potwierdź to rachunkiem. Szanuj klienta, po co go

    Wykonałem usługę pt wykonanie gadżetów reklamowych, które zostaną dziś
    dostarczone do klienta. Moje pytanie dotyczy raczej tej kwestii czy
    mogę wystawić dziś rachunek na którym bedzie data wystawienia z
    dzisiaj a data sprzedaży z np 31 grudnia

    pozdrawiam
    robpiat

  • 4. Data: 2010-02-03 15:23:56
    Od: <s...@a...pl>

    > 2) uregulowania należności.

    Nalezności, a nie zaliczki. Otrzymana zapłata przed wykonaniem towaru jest
    zaliczką, przedpłatą, zadatkiem lub czymś tam jeszcze, co zostało okreslone w
    umowie.

  • 5. Data: 2010-02-03 15:25:20
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    >mogę wystawić dziś rachunek na którym bedzie data wystawienia z
    >dzisiaj a data sprzedaży z np 31 grudnia

    Więc wystawiasz z datą wykonania usługi. 31.12 jej nie jeszcze nie wykonałeś.

  • 6. Data: 2010-02-03 16:06:49
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Nalezności, a nie zaliczki. Otrzymana zapłata przed wykonaniem towaru jest
    > zaliczką, przedpłatą, zadatkiem lub czymś tam jeszcze, co zostało
    > okreslone w umowie.

    a jezeli ktos zakupuje u mnie usluge w postaci licencji na oprogramowanie,
    wplaca mi pieniadze 27 dnia miesiaca, 28 realizuje zamowinie wysylajac mu
    specjalny klucz
    gdyz wtedy dopiero dysponuje wszystkimi danymi od niego to data sprzedazy
    jest 27 czy 28 ? Bo 27 zaliczki nie dostalem tylko zaplate.
    I to pytanie dotyczy takZe rejestracji na kasie fiskalnej zakladajac ze 31
    dniai miesiaca przychodzi przeklew, 1 nastenego miesiaca
    otrzymuje informacje potrzevne do wygenerowani klucza a co za tym idzie
    generuje klucz, wysylam (usluga wykonana) nabijam na kase. ?

    P.

  • 7. Data: 2010-02-03 18:12:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 03 Feb 2010 07:05:47 -0800, leśnik napisał(a):

> [...]
    > dostarczone do klienta. Moje pytanie dotyczy raczej tej kwestii czy mogę
    > wystawić dziś rachunek na którym bedzie data wystawienia z dzisiaj a

    On zapewne myśli, że jesteś vatowcem i masz obowiązek wystawienia faktury
    na zaliczkę. Wyjaśnij mu, że jako nievatowiec na zaliczkę możesz mu
    wystawić tylko KP.

  • 8. Data: 2010-02-03 21:28:02
    Od: leśnik <r...@g...com>

    ok ale moje pytanie brzmi czy moge mu dziś wystawić rachunek z datą
    sprzedaży z grudnia bo to że nie muszę wystawić z taką datą to wiem

  • 9. Data: 2010-02-03 22:53:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Feb 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

> [...]
    > gdyz wtedy dopiero dysponuje wszystkimi danymi od niego to data sprzedazy
    > jest 27 czy 28 ? Bo 27 zaliczki nie dostalem tylko zaplate.

    Przecież dopiero 28. *wykonałeś usługę*, więc 27 to *zdecydowanie*
    była zaliczka.

> [...]
    > otrzymuje informacje potrzevne do wygenerowani klucza a co za tym idzie
    > generuje klucz, wysylam (usluga wykonana) nabijam na kase. ?

    Czy zaliczki muszą być rejestrowane na kasie?
    (nigdy nie sprawdzałem, bo kasy nie stosuję, ale musiałby istnieć
    przepis szczegółowy - kilkakroć zwracałem uwagę że kasa rejestrująca
    obowiązuje dla SPRZEDAŻY, a NIE dla "czynności podlegających VAT").

    IMVHO - nie ma przeszkód, aby zarejestrować zaliczkę na kasie
    (bo rejestracja czynności nie objętych obowiązkiem NIE JEST
    zabroniona), bo zmniejszy to galimatias w VAT (przecież
    obowiązek w VAT powstał z datą zaliczki), zaś w razie
    korzystania z rejestru kasowego do KPiR - w przepisach o KPiR
    jest wyraźny zapis o sporządzeniu listy różnic (znaczy
    wykazania zdarzeń które mają inny moment podatkowy
    dla VAT i inny dla dochodowego).

    pzdr, Gotfryd
    (DG, VAT, bez kasy rejestrującej)

  • 10. Data: 2010-02-04 09:21:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 03 Feb 2010 13:28:02 -0800, leśnik napisał(a):

    > ok ale moje pytanie brzmi czy moge mu dziś wystawić rachunek z datą
    > sprzedaży z grudnia bo to że nie muszę wystawić z taką datą to wiem

    Jeśli sprzedaż była dopiero w styczniu to według prawa nie możesz,
    ale.....

    Rozumem, że chcesz żyć z klientem w zgodzie, więc pomyśl:
    1. Czy wpisałeś już remanenty do KPiR?
    2. Czy masz już zamknięty rok 2009 w KPiR?
    3. Czy do tego zlecenia robiłeś jakieś zakupy w 2010?
    4. Czy to zlecenie wpływa ci na remanent na przełomie roku?

    I jeśli odpowiedzi są negatywne, to po prostu daj mu do podpisania
    protokół odbioru z datą 31.12.2009 i z tą datą wystaw mu rachunek.