  • 1. Data: 2004-10-25 22:42:23
    Temat: Wzór na wartość graniczną opłacalności leasingu
    Od: "Piotr Zaniewicz" <piotr.zaniewicz@(spspspspsdeletethiscontent)online.de>

    Witam,
    od jakiegoś już czasu poszukuję wzoru matematycznego bz wyliczyć wartość
    graniczną opłacalności leasingu. Niestety do tej pory nic takiego nie moglem
    znalezc. Czy ktoś się może orientuje w tych sferach?

    Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

    Pozdrawiam,
    Piotr Zaniewicz

  • 2. Data: 2004-10-26 10:19:23
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Zaniewicz"
    <piotr.zaniewicz@(spspspspsdeletethiscontent)online.
    de> napisał w wiadomości
> [...]
    moglem
    > znalezc. Czy ktoś się może orientuje w tych sferach?

    Zastanawiam się nad definicją "opłacalność leasingu". Czy mógłbyś
    przybliżyś tę definicję?
    Wzór matematyczny można wyprowadzić, ale co to jest "opłacalność"?

    Pozdrawiam

    Damian

  • 3. Data: 2004-10-26 15:22:06
    Od: "Piotr Zaniewicz" <piotr.zaniewicz@(spspspspsdeletethiscontent)online.de>

    Użytkownik "Damian" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przybliżyś tę definicję?
    > Wzór matematyczny można wyprowadzić, ale co to jest "opłacalność"?

    oplacalnosc leasingu rozumiem jako, do jakiej kwoty i od ilu miesiacy staje
    sie on rozsadna alternatywa dla kredytu bankowego. Czyli np. jest sprzet o
    watosci 40,000 zl, ktory chce zakupic. Moge to zrobic na kilka sposobow
    (jako leasing [wrzucic wszystko w koszty] i kredyt[wrzucic tylko odsetki,
    amortyzacje i oplaty bankowe]). Po podliczeniu wszystkiego jest oczywiste,
    ze skorzystam na leasingu, gdy wezme ten sprzet na 36 m-cy. Chcialbym jednak
    sie dowiedziec, jaka jest najmniejsza i najwieksza kwota miesiecznej splaty,
    by leasing sie oplacil. Jesli np. bede splacal w ratach 1400/m-c to bedzie
    to oplacalne, a jesli w 2500/m-c to juz nie.

    Dlatego chcialbym sie dowiedziec, czy ktos dysponuje ogolna formula, ktora
    pasowalaby do kazdej leasing'owanej kwoty?

    Pozdrawiam,
    Piotr Zaniewicz

  • 4. Data: 2004-10-27 08:39:01
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 27-10-2004 11:26, Użytkownik Łukasz Góralczyk napisał:

    > IMO nie ma takiej formuly - za duzo zmiennych...
    > - rodzaj leasingu
    > - forma dzialalnosci
    > - aktualnie obowiazujace przepisy podatkowe
    > - inne...

    - warunki na jakich bank jest skłonny udzielić kredytu

    --
    xyz

    Inteligo
    story: http://tinyurl.com/43o6f
    finał: uznanie reklamacji
    konkluzja: *nawet* w PKO BP się coś zmienia

  • 5. Data: 2004-10-27 09:26:24
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    de> napisał w wiadomości

> [...]

    - rodzaj leasingu
    - forma dzialalnosci
    - aktualnie obowiazujace przepisy podatkowe

    Zostaje Ci policzyc samemy, ewentualnie dopytywac na grupie o konkretne
    sytuacje.

    Pozdrawiam
    LG

  • 6. Data: 2004-10-27 09:50:47
    Temat: Re: Wzor na wartosc graniczna oplacalnosci leasingu
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/26/2004 5:22 PM, Piotr Zaniewicz wrote:
> [...]
    > watosci 40,000 zl, ktory chce zakupic. Moge to zrobic na kilka sposobow
    > (jako leasing [wrzucic wszystko w koszty] i kredyt[wrzucic tylko odsetki,

    "Tylko" odsetki, amortyzacja i opłaty - amortyzacja odzwierciedla
    wartośc rzeczy - róznica wobec leasingu polega na innym (ewentualnym)
    rozkładzie czsowym - w leasingu nie masz "więcej" kosztów, tylko prościej.
    "Ból" amortyzacyjny leasingodawca wlicza Ci w raty.

> [...]
    >
    > Dlatego chcialbym sie dowiedziec, czy ktos dysponuje ogolna formula, ktora
    > pasowalaby do kazdej leasing'owanej kwoty?

    Najprostszą metodą wyliczenia opłacalności jest policzenie ile trzeba
    będzie zapłacić razem.
    By się tego dowiedzieć w rozmowie z usługodawcą nalezy pytać np. tak:
    "mnie to panie nie interesuje jaka to promocja i jakie to niskie
    oprocentowanie, mnie panie k.... (bardzo ważne, żeby uzyc tego słowa)
    interesuje, ile razem zapłacę.
    Druga część to wyliczenie, czy ze strony podatkowej będzie oszczedność,
    czy nie - to niestety wymaga założenia pewnej kodycji przedsiebiorstwa i
    stanu legislacyjnego - które to czynniki nie sa stabilne i znane z góry.
    Pomocną sugestią jest fakt, że leasingodawca zwykle bierze kredyt sam,
    więc potencjalnie leasing jest droższy.
    Generalnie leasingu nie polecam, jeżeli firma nie jest w dobrej
    kondycji, bo problemy jakie rodzi prościej rozwiązuje się w kredycie.
    Leasing jest kuszący, bo łatwiej go dostać, szczególnie na rzecz łatwo
    zbywalną, jak samochód.

    W przypadku zalegania z ratami firma leasingowa może odwołac się do
    ustawodawstwa karnego zamiast do sporu o zapłatę - tzn. wyjaśniac
    dlaczego masz coś za darmo, co do Ciebie nie należy będziesz w
    prokuraturze. Bynajmniej nie jest to sytuacja hipotetyczna.

    Pzdr: Catbert

  • 7. Data: 2004-10-27 11:19:13
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

    de> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Dlatego chcialbym sie dowiedziec, czy ktos dysponuje ogolna formula, ktora
    > pasowalaby do kazdej leasing'owanej kwoty?

    W takim razie wydaje mi się, że należy spojrzeć troszeczkę w inny sposób na
    'opłacalność' Otóż w przypadku kredytu kosztem podatkowym są odsetki, w
    przypadku leasingu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób
    prawnych/fizycznych - cała rata leasingowa.
    Co do kwoty jaką należy zapłacić to prosta sprawa: w umowie leasingowej -
    Wpłata początkowa+raty+kwota wykupu, a w przypadku kredytu - wartość
    przedmoitu + odsetki.

    Pozdrawiam

    Damian