  • 1. Data: 2004-10-26 05:18:56
    Temat: Wpólne rozliczanie PIT'u
    Od: Cinas NOne <cinmw@o_dwa_kropa.pl>

    Witam!

    Problem mam następujący: otóż jesteśmy z żoną małżeństwem od ponad roku
    i chcielibyśmy wspólnie rozliczyć podatki (od osób fizycznych) za 2004
    rok. Jednak mimo, że mieszkamy razem mamy różne adresy zameldowania
    stałego (tzn. ja jestem zameldowany tymczasowo w miejscu stałego
    zameldowania żony), no i podlegamy pod różne urzędy skarbowe. W jaki
    sposób zatem (albo w jakim urządzie) możemy się wspólnie rozliczyć?

    Pozdrawiam,
    Cinas NOne
    --
    GAT/S d- s:- a03 C UL P--- L+++ E W- N+ o-- K- w--- O-- M? V? PS++
    PE++ Y PGP- t- 5? X+ R- !tv b++ DI? D+ G+ e+++ h--- r+++ y? z+++

  • 2. Data: 2004-10-27 07:14:13
    Temat: Re: Wpólne rozliczanie PIT'u
    Od: Cinas NOne <cinmw@o_dwa_kropa.pl>

    Cinas NOne wrote:
> [...]
    > zameldowania żony), no i podlegamy pod różne urzędy skarbowe. W jaki
    > sposób zatem (albo w jakim urządzie) możemy się wspólnie rozliczyć?

    No cóż... albo zagadnienie jest zbyt proste, albo wręcz przeciwnie :(

    Cinas NOne

  • 3. Data: 2004-10-27 07:56:45
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Cinas NOne" <cinmw@o_dwa_kropa.pl> napisał w wiadomości

    > No cóż... albo zagadnienie jest zbyt proste, albo wręcz przeciwnie :(

    Wg mnie miejscem złożenia jest urząd skarbowy wg miejsca zamieszkania, nie
    zameldowania. W części B rozliczenia rocznego podaje się m.in. "adres
    zamieszkania w ostatnim dniu roku podatkowego, za który składane jest
    zeznanie".

    Kasia

  • 4. Data: 2004-10-27 08:31:22
    Od: Cinas NOne <cinmw@o_dwa_kropa.pl>

    Kasia Mikołajczyk wrote:
> [...]
    > zameldowania. W części B rozliczenia rocznego podaje się m.in. "adres
    > zamieszkania w ostatnim dniu roku podatkowego, za który składane jest

    To by była bardzo miła wiadomość :)

    Cinas NOne

  • 5. Data: 2004-10-27 08:41:41
    Od: Cinas NOne <cinmw@o_dwa_kropa.pl>

    Kasia Mikołajczyk wrote:
    > (...)
    > zameldowania. W części B rozliczenia rocznego podaje się m.in. "adres
    > zamieszkania w ostatnim dniu roku podatkowego, za który składane jest
    > zeznanie".

    No i rzeczywiście: Ustawa o podatku od osób fizycznych, art.45, 1b tak
    właśnie orzeka.

    Cinas NOne

  • 6. Data: 2004-10-27 08:57:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Oct 2004, Cinas NOne wrote:

> [...]
    > + > zeznanie".
    > +
    > + No i rzeczywiście: Ustawa o podatku od osób fizycznych, art.45, 1b tak

    Zakładam iż chodzi o adres *podany urzędowi skarbowemu* na stosownym
    druku NIP wiesz.
    Ale IMHO popełniasz błąd w rozumowaniu sprowadzający się do niezbyt
    jasnego zadania pytania: pytasz "w którym urzędzie małżonkowie
    rozliczają się wspólnie" tak że sugeruje to konieczność wspólnego
    zamieszkiwania.
    Albo najmniej złożenia łącznie OBU zeznań (w tym samym US).
    Czy dobrze rozumiem i jeśli tak to skąd taka sugestia ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)